Cykelbutik online
Allt för cykelsemestern
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 899 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

VRC Pro svart

ID: 1745420

36 025 kr
inkl. moms plus Leveranskostnad
    • svart
|
  • Välj Ramstorlek
  • Välj Ramstorlek
    S | 48cm (28")
    M | 51cm (28")
    L | 54cm (28")
    XL | 57cm (28")
    XXL | 60cm (28")
Vänligen välj Färg och Ramstorlek
Flytta till önskelistan
Produkten har lagts till i din varukorg

Denna produkt kan för närvarande inte beställas i önskad mängd, kontrollera varukorgen.

Begär Produkt

Tyvärr är den önskade produkten för närvarande slutsåld

Standardleverans från 5-7 arbetsdagar
Monteringstjänst
Läs mer här
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 899 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

En första anblick

Systemvikt (cykel+cyklist+packning)
120 kg
Totalt antal växlar
24
Vikt (ca)
8.6 kg
Bromssystem
Hydraulisk skivbroms
Inklusive pedaler
Nej

Värt att veta

VOTEC VRC Pro svart (black matt)

Den här produktbeskrivningen är automatiskt översatt. Vi beklagar eventuella fel.

På grund av flaskhalsar och fördröjningar världen över kan leverantören ha ersatt vissa komponenter från originalspecifikationerna med likvärdiga komponenter eller komponenter av högre kvalitet. Därför kan det hända att den cykeln du får levererad i vissa fall skiljer sig från bilderna.

Var åker du idag? I stan? På slät asfalt? Genom din lokala skog?

Det spelar ingen roll när du kör Votec VRC. Visst finns det många grus- och landsvägscyklar med några millimeter extra däckfri höjd, men VRC är en helt annan sak.

Vi bestämde oss för att göra en sportig allroadmotorcykel utan de vanliga kompromisserna.

Det nya UD Carbon-ramsetet, med formade flytande sittben och VR-Knot-konstruktion, är både otroligt lätt och hållbart - perfekt för KOM-försök på asfalten men tillräckligt tåligt för att klara av den typ av oasfalterade bakvägar som du hittar lite utanför de upptrampade vägarna.

Du kanske inte ens har lagt märke till de dolda fästena för fulla stänkskärmar, och med de höga plattmonterade skivbromsarna är dåligt väder verkligen ingen ursäkt för att missa en tur - inte för att du skulle göra det i alla fall. VRC är idealisk för långa dagar i sadeln, men vi garanterar att tiden flyger iväg.

Visa alla modeller inom VOTEC VRC -serien

På detaljnivå

Användningsområde
Landsväg, Gravel, Endurance
Kön
Herr, Dam
Huvudinformation
Totalt antal växlar:
24
Typ:
Ej elcykel
Mått
Vikt (ca):
8.6 kg
Systemvikt (cykel+cyklist+packning):
120 kg
Inkluderar
Inklusive pedaler:
Nej
Ram
Modell:
Gravel
Materialtyp:
Kolfiber
Gaffel
Modell:
Styv gaffel
Märke:
VOTEC
Material:
Kolfiber
Växel
Drivlina:
Derailleur
Antal växlar:
12
Märke:
Shimano
Typ:
Ultegra Di2
Framväxel
Varianter:
2-delad
Modell:
Shimano Ultegra Di2 FD-R8150
Växelreglage
Modell:
Shimano Ultegra Di2 ST-R8170
Vevparti
Modell:
Shimano Ultegra Di2 FC-R8100
Växelratio Drev 1:
50 Tänder
Växelratio Drev 2:
34 Tänder
Vevlager
Modell:
FSA PF30/BB386 Road
Kedja
Modell:
Shimano CN-M8100
Kassett
Klinga/Klingor:
11-34 Tänder
Modell:
Shimano Ultegra CS-R8100
Frambroms
Märke:
Shimano
Typ:
BR-R8170
Bromssystem:
Hydraulisk skivbroms
Frambroms:
Shimano RT800
Diameter bromsskivor:
160 mm
Bakbroms
Märke:
Shimano
Typ:
BR-R8170
Bromssystem:
Hydraulisk skivbroms
Bakbroms:
Shimano RT800
Diameter bromsskivor:
140 mm
Bromshandtag
Modell:
Shimano Ultegra Di2 ST-R8170
Styre
Modell:
Bockstyre
Modell:
Level9 Race
Material:
Aluminium
Styrlinda:
FIZIK Vento Microtex
Styrstam
Modell:
A-Head
Modell:
Level9 Race
Material:
Aluminium
Styrlager
Styrsats:
AIX-322 R2 / IS42/28.6/IS52/40
Sadel
Sadel:
Antares Versus Evo R5 regelbunden
Sadelstolpe
Modell:
Integrerad sadelstolpe
Diameter:
27.2 mm
Typ:
Level9 Race
Material:
Aluminium
Hjul
Modell:
MAVIC ALLROAD S DISC
Fälg
Material:
Aluminium
Storlek:
28 Tum
Framdäck
Storlek:
28
Däckbredd:
32 mm
Modell:
Vittoria Terreno Zero
Bakdäck
Storlek:
28
Däckbredd:
32 mm
Modell:
Vittoria Terreno Zero
Aktuell i vårt sortiment
2022
Produktnummer
1745420

Kundernas åsikter

4.0
3 Andra kunders omdömen
1 Stjärna
0
2 Stjärnor
0
3 Stjärnor
1
4 Stjärnor
1
5 Stjärnor
1
Rensa alla filter
VOTEC VRC Pro svart svart
ueli
högsta pris-prestanda-förhållande
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
förmodligen det bästa pris-prestanda-förhållandet med dessa toppkomponenter. rekommenderat köp.
17.06.2022
VOTEC VRC Pro svart svart
Rudi
Votec VRC Pro
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
Cykeln är OK viktmässigt. Bromsar bra, växling (Shimano Ultegra DI2) bra. Tyvärr är sadeln totalt olämplig för mig, cykelpassning är dagens ordning. I sammanhanget kommer jag nog också att satsa på en mer elastisk sadelstolpe i kolfiber. Ändå ser jag förhållandet mellan pris och prestanda som positivt.
06.06.2022
VOTEC VRC Pro svart svart
Chris
Bra cykel - med blek eftersmak
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
Jag fick min cykel efter en lång väntan och kan bara betygsätta det första intrycket efter en 100 km-tur. Först det positiva, cykeln ser bara mycket bättre ut än på bilderna, pris/prestanda-förhållandet är bra, tillbehören är bra (ersättningsväxelhängare, multiverktyg, komplett tublös installation inklusive tätningsmjölk), gruppen är också bortom något tvivel. Du får en riktig racercykel med bra gruskvalitet. Från applikationen och geometrin är det precis vad jag letade efter. Något du bör veta har dock inte en negativ effekt på mitt betyg: Fästen (styre, sadelstolpe, styrstam och sadel) är väldigt billiga, men erbjuder definitivt en hel del avstämningspotential för senare ;) Men för priset passar den lätt! Styre och jag passar bara inte ihop alls, det är väldigt individuellt såklart. Varför är Mavic Speed Release-systemet installerat här? Ett system för racers så att hjulen i peletonen kan bytas ut så snabbt som möjligt vid en defekt? Jag kan inte förstå det med en uthållig allround grusvägscykelblandning. Men det är ingen stor nackdel. Så nu mina kritikpunkter: Den medföljande växelhängaren matchar inte den inbyggda och är den från den senaste VRC Pro?! Jag tycker att sadelstolpsklämman är jättebra och annonseras även i alla betalda rapporter, men med den nya Shimano Di2-gruppen är batteriet installerat i sadelröret, vilket på något sätt gör hela systemet föråldrat. Du måste lossa batteriet med ett specialverktyg innan du kan ta bort sadelstolpen. Det regnade på min första och enda åktur. En dag senare när jag ville ställa in växlarna rätt såg jag att 5 skruvar redan rostade?! Tydligen var det inte så illa att använda de billigaste skruvarna som finns på marknaden. Rostar skruvar på en 3,5k cykel (efter en tur!!), det är bara den lägsta kvaliteten. Krets mm var givetvis inte korrekt inställd, men detta åtgärdas snabbt och är inget problem. Jag vet faktiskt inte om jag skulle rekommendera den här cykeln till någon. Man får mycket, men om man som företag förlitar sig så lite på QC att fel reservdelar levereras med en ny cykel och skruvar rostar även när man tittar på dem (och fastnar i ramen på lång sikt...) Jag vet inte om jag helt enkelt ska säga, lita på att det här företaget producerar en kolfiberram som endast har kontrollerats minimalt för defekter eller fel. Kol är bara så starkt som dess svagaste punkt... Det är min hälsa som står på spel vid en defekt. Tack vare jobrad är jag bunden till ramen och jag är säker på att jag kommer att ha mycket roligt att åka på den. Annars har jag en känsla av att kvaliteten är ungefär lika bra som en av de billiga AliExpress-bågarna. Så för att göra en lång historia kort, cykeln går bra, gruppen är fantastisk och jag tror inte jag skulle vara så kritisk om jag hade uppmärksammat så minimala detaljer, på något sätt tar det bort glädjen med cykeln lite ... Faktum är att jag hittade få vittnesmål på nätet förutom betald reklam eller "tester". Kommer definitivt att dela med mig av mina långsiktiga erfarenheter och justera mitt betyg därefter.
11.05.2022