Reklamationer
Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera en vara i upp till tre år efter inköpsdatumet. Om ett fel uppenbarar sig inom sex månader anses det normalt finnas från början, såvida vi inte kan bevisa motsatsen. Efter denna period är det ditt ansvar att påvisa att felet fanns från början. Vid godkänd reklamation täcker vi på Bikester alla kostnader. För att inleda en reklamation måste du meddela oss om felet och dess karaktär inom skälig tid från upptäckten. Reklamerar du inom två månader anses detta alltid som inom skälig tid.
När du lämnar in din reklamation testar vi produkten. Om det visar sig vara ett handhavandefel eller om produkten är felfri, debiteras du 250 kr för testarbetet samt eventuell fraktkostnad. Observera att vi inte ansvarar för kostnader som uppstår på grund av defekta varor.
Hur gör jag en reklamation?
Kontakta vår kundservice via e-post och beskriv felet så detaljerat som möjligt. Vänligen bifoga även foto eller film på skadan. För att kunna behandla din reklamation behöver vi ett bevis på att varan är köpt hos oss, såsom en orderbekräftelse, faktura eller kontoutdrag. När vi har registrerat din reklamation kommer vi att återkoppla till dig så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare.
Returadress
Spobik AB
Mogölsvägen 14
555 94 Jönköping
Vid eventuell tvist följer vi lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden som trädde i kraft den 1 januari 2016 och hänvisar till EU:s gemensamma tvistlösningssida eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige.