• SNABBA LEVERANSER
  • BETALA ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
0
Önskelista
0
Varukorg

VITTORIA Vittoria Däck BarzOXC-Trail 29X2,1 G2

Vittoria Däck BarzOXC-Trail 29X2,1 G2
Beskrivning

Trivs du som bäst ute bland stenar och rötter? Föredrar du lite mer teknisk Cross Country? Vill du köra på samma däck som Pauline Ferrand-Prevot (världsmästare i XC) och vinnaren av BC Bike Race så väljer du de italienska fullbloden Vittoria Barzo XC-Trail TNT G2 4C. Aggressiva fartdäck med nästan magiska egenskaper för oss som helst kör snabb stigcykling, sugande långlopp eller teknisk XC och som ställer lika höga krav på däcken som på vår egna reaktionsförmåga. 

Det här är ett respektingivande prestandadäck där själva grundbulten utgörs av en central slitbana med fyrkantiga dobbar som skapar en solid grund av stabilitet och som försetts med progressivt formade skåror för att ytterligare öka däckets grepp. Detta kompletteras av vinklade sidoklackar som är strategiskt placerade i en beprövad V-formation, vilket ger ett imponerande grepp i kurvorna utan att däcket gräver ner sig det minsta.

Slutresultatet är ett tåligt fartdäck med precis styrning, effektiv kurvtagning och imponerande bromsförmåga oavsett underlag och väderförhållanden. Ett imponerande däck som greppar bra även när det är löst eller blött underlag och som alltid levererar en eftertraktad kombination av hög hastighet och grym kontroll.

  • XC Trail - Vittorias starkaste hölje (120 TPI i Nylon) med extra förstärkning på sidoväggar
  • Tubeless Ready (TNT) - Med eller utan slang, du väljer själv!
  • 4 Compound (4C) - Fyra gummiblandningar i ett och samma däck (ger överlägset grepp på tekniskt utmanade partier)
  • Graphene 2.0 (G2) - Ger optimalt grepp på våta underlag
  • XC-däck som funkar hela året om
  • Central slitbana som skapar hög stabilitet 
  • Progressivt formade skåror på den centrala slitbanan ökar däckets grepp
  • Fyrkantiga dobbar skapar både stabilitet och slitstyrka
  • Vinklade sidoklackar i en beprövad V-formation ger imponerande grepp i kurvorna

PÅ DETALJNIVÅ
Artikelnummer00278750423OS
EAN-kod8022530017350
VarumärkeVITTORIA
VariantBlack/Grey
Leverantörens Artikelnummer11A00013
Specifikation
ModellserieVittoria Barzo
Vittoria Graphene 2.0 & 4C Compound
Vittoria Punkteringsskydd - XC - Trail TNT
Vikt (enligt tillverkaren)650g
CykeltypMountainbike
Tillverkarens färgBlack/Grey
Däck & Slang
Typ av däck 

Typ av däck

Vilka typer av däck finns det?

Däck för slang - Kanttrådsdäck där du alltid skall använda slang.

Tubeless Ready - Kanttrådsdäck där du kan välja på att använda slang eller med hjälp av tubelessvätska köra slanglöst. Tänk på att du måste ha ett hjul (fälg) som klarar detta, eller att du använder ett Tubeless-konverteringskit. Tubeless Ready är framtiden för alla typer av cyklar, punkteringssäkert, lägre rullmotstånd och bättre komfort.

Tubeless/UST - Kanttrådsdäck som är tänkt att köras helt utan slang eller tätningsvätska. Tyvärr blir dessa däck tunga så de har mer eller mindre försvunnit och ersatts av Tubeless Ready-däck.

Tubdäck – Ett däck där däck och slang är en enhet. Ett tubdäck passar bara på speciella tub-hjul, då de måste limmas fast på fälgen. Tubdäck är fortfarande proffsens val inom framför allt landsvägscykling och cross men förekommer även inom mountainbike. Fördelen med ett tubdäck är att det ger bra komfort, går att köra med lågt tryck (cross, mountainbike) och är säkert om du skulle punktera i hög fart i en utförsbacke, det kränger inte av fälgen. Nackdelen är att det är krångligt att montera och om dyrt då du får kasta hela däcket vid en punktering.

Däck för slang
Tubeless Ready
Passar för hjulstorlek29" (622 mm)
Däckbredd52 mm
Däckbredd i tum2.10"
ReflexsidaNej
Vikbart 

Vikbart

Ett vikbart kanttrådsdäck har kevlartråd (eller motsvarande) i stället för ståltråd i däckkanterna. Den stora vinsten med detta är lägre vikt (mellan 50-90 g beroende på däckdimension).

Ja
Trådtäthet120 tpi
Nivå av punkteringsskydd 

Nivå av punkteringsskydd

Tycker du att det är superdupermeckigt att förstå hur väl punkteringsskyddat ett däck är? Det tyckte vi också. Därför har vi lagt ner 25 timmar på att kartlägga de olika tillverkarnas punkteringsskydd och uppfunnit en superenkel och supertydlig skala för punkteringsskydd.

Vi har valt att ranka däckens punkteringsskydd i tre nivåer efter hur respektive märke individuellt rankar sitt punkteringsskydd.

  • Lågt
  • Medium
  • Högt

Exempel på hur vi har tänkt

Continental och Schwalbe har båda en 7-gradig skala och vi har valt att märka alla i klass 1-3 som lågt, 4-5 som medium och 6-7 som högt.

Andra tillverkare som t.ex. Michelin rankar sina med 3-stjärnor - där har vi valt att ranka däck med 1-1.5 stjärna som lågt, 2 stjärnor som medium och 2.5-3 stjärnor som högt.

På liknande sätt har vi tänkt och rankat alla däcktillverkares punkteringsskydd för att underlätta lite i denna däcksdjungel.

You're welcome!

Högt
Godkänd för elcykel 

Godkänd för elcykel

Det finns inget lagstadgat krav på speciella däck för el-assisterade cyklar men då dessa cyklar är tyngre än vanliga standardcyklar och hastigheterna blir högre rekommenderar däcktillverkare och cykeltillverkare att du använder däck godkännda för el-assisterade cyklar.

E-Bike 25: Däck godkännda för de el-assisterade cyklar som säljs på den svenska marknaden.

E-Bike 50: Däck godkännda för el-assisterade cyklar med större motorer, dessa cyklar klassas som mopeder.

Nej
Däckdimension 

Däckdimension

Vi har valt att ange alla däck och slangdimensioner enligt ETRTO-standard*. Detta innebär att alla mått anges i mm t.ex 37-622 där 37 är bredden på däcket och 622 är innerdiametern på däcket.

Enklaste sättet att köpa rätt däck eller slang är att titta på dina nuvarande däck (däckdimension står alltid på däcksidorna) och köpa samma dimension som du har.

*ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization).

52-622
KUNDERNAS ÅSIKTER
Även taggad i

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 artiklar)

Du har ännu inga favoriter
MENY