• SNABBA LEVERANSER
  • BETALA ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
0
Önskelista
0
Varukorg

CST Slang Cst 22" 32/44-498/501 Cykelventil

Slang Cst 22" 32/44-498/501 Cykelventil
Beskrivning

Denna CST cykelventil är utformad för att passa dina cykelbehov. Med en diameter på 32/44 och en längd på 498/501 mm, är denna ventil perfekt för att hålla dina däck i perfekt skick. Den är tillverkad av högkvalitativt material som garanterar hållbarhet och pålitlighet. Med en cykelventil på 40 mm kan du enkelt fylla på däcket med luft och få optimal prestanda när du cyklar.

Fördelar:
- Högkvalitativt material för hållbarhet
- Enkel att fylla på med luft
- Optimal prestanda för cykling.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikelnummer00697470722OS
EAN-kod6933882322011
VarumärkeCST
Leverantörens Artikelnummer6933882322011
Däck & Slang
Passar för hjulstorlek22" (484 mm), 22" (489 mm), 22" (490 mm), 22" (501 mm)
Däckbredd32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44
Däckdimension 

Däckdimension

Vi har valt att ange alla däck och slangdimensioner enligt ETRTO-standard*. Detta innebär att alla mått anges i mm t.ex 37-622 där 37 är bredden på däcket och 622 är innerdiametern på däcket.

Enklaste sättet att köpa rätt däck eller slang är att titta på dina nuvarande däck (däckdimension står alltid på däcksidorna) och köpa samma dimension som du har.

*ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization).

44-498
Slangar
Ventiltyp 

Ventiltyp

Vilka olika ventiltyper finns det?

Tre olika ventiltyper har blivit standard på cykelmarknaden och det är svårt att göra någon rekommendation om vilken som är bäst. Valet av ventil beror mer på fälg och vad du har för pump.

Standardventil (Dunlop) – Denna ventil hittar du framför allt på standard-/citycyklar. Den är enkel att pumpa men lite långsam att montera då du behöver skruva i sär den för att få den igenom hålet i fälgen. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Racerventil (Presta, Sclaverand) – Denna ventil hittar du på racer-/mountaibikecyklar men även på hybrider. Anledningen till att man har denna ventil på dessa cyklar är att fälgarna från början var smalare vilket gjorde att ventilhålet behövde vara mindre, 6 mm i stället för 8 mm. Andra egenskaper är lägre vikt (4-5 g), snabbare/enklare att montera och det går att mäta trycket. Nackdelen med denna ventil är att den är ömtålig, det är lätt att böja toppen när man pumpar. Denna ventiltyp finns även i olika längder för att kunna passa i högre fälgar. Vissa tillverkares ventiler går att skruva isär och förlänga med en ventilförlängare.

Bilventil (Schrader) – Som namnet anger är detta standard på bilar men du hittar den även på en hel del cyklar. Stora fördelen med denna ventil är att den går att pumpa på macken. Nackdelen är att enklare och äldre cykelpumpar oftast inte klarar denna ventil, men det finns adapters som konverterar ventilen till en standardventil. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Tips! Skall du cykla i grupp så är det bra att ta med en slang med racerventil och gärna en med lång ventil (80 mm), då denna slang passar alla typer av fälgar.

Standardventil (dunlop)
KUNDERNAS ÅSIKTER

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 artiklar)

Du har ännu inga favoriter
MENY