• SNABBA LEVERANSER
  • BETALA ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
0
Önskelista
0
Varukorg

JOES Self Sealing Tubes,27.5" (Racerventil)

Self Sealing Tubes,27.5" (Racerventil)
Beskrivning

Joe's Self Sealing Tubes är det perfekta valet för cyklister som vill slippa punkteringar. Dessa slangar är utrustade med en självläkande gel som förseglar mindre hål och håller luften inne i däcket. Med Joe's Self Sealing Tubes kan du cykla med självförtroende och njuta av din tur utan att oroa dig för punkteringar.

Dessa slangar är tillverkade av högkvalitativt material och är kompatibla med däckstorleken 54/62-584. De är enkla att installera och passar perfekt för mountainbikes, landsvägscyklar, BMX-cyklar och andra typer av cyklar.

Fördelar:
- Självläkande gel förseglar hål och minskar risken för punkteringar
- Tillverkade av högkvalitativt material för långvarig användning
- Passar perfekt för olika typer av cyklar

Med Joe's Self Sealing Tubes kan du cykla med trygghet och förtroende, utan att behöva oroa dig för punkteringar. Upplev en smidigare och mer bekymmersfri cykeltur med dessa pålitliga slangar.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikelnummer00075970009ÖÖ
EAN-kod7290101185284
VarumärkeJOES
VariantSvart
Tillverkarens artikelnummer180021
Specifikation
Däckdimension 

Däckdimension

Vi har valt att ange alla däck och slangdimensioner enligt ETRTO-standard*. Detta innebär att alla mått anges i mm t.ex 37-622 där 37 är bredden på däcket och 622 är innerdiametern på däcket.

Enklaste sättet att köpa rätt däck eller slang är att titta på dina nuvarande däck (däckdimension står alltid på däcksidorna) och köpa samma dimension som du har.

*ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization).

584-54, 584-55, 584-56, 584-57, 584-58, 584-60, 584-61, 584-62, 584-59
Däck & Slang
Däckbredd54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62
Slangar
Ventiltyp 

Ventiltyp

Vilka olika ventiltyper finns det?

Tre olika ventiltyper har blivit standard på cykelmarknaden och det är svårt att göra någon rekommendation om vilken som är bäst. Valet av ventil beror mer på fälg och vad du har för pump.

Standardventil (Dunlop) – Denna ventil hittar du framför allt på standard-/citycyklar. Den är enkel att pumpa men lite långsam att montera då du behöver skruva i sär den för att få den igenom hålet i fälgen. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Racerventil (Presta, Sclaverand) – Denna ventil hittar du på racer-/mountaibikecyklar men även på hybrider. Anledningen till att man har denna ventil på dessa cyklar är att fälgarna från början var smalare vilket gjorde att ventilhålet behövde vara mindre, 6 mm i stället för 8 mm. Andra egenskaper är lägre vikt (4-5 g), snabbare/enklare att montera och det går att mäta trycket. Nackdelen med denna ventil är att den är ömtålig, det är lätt att böja toppen när man pumpar. Denna ventiltyp finns även i olika längder för att kunna passa i högre fälgar. Vissa tillverkares ventiler går att skruva isär och förlänga med en ventilförlängare.

Bilventil (Schrader) – Som namnet anger är detta standard på bilar men du hittar den även på en hel del cyklar. Stora fördelen med denna ventil är att den går att pumpa på macken. Nackdelen är att enklare och äldre cykelpumpar oftast inte klarar denna ventil, men det finns adapters som konverterar ventilen till en standardventil. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Tips! Skall du cykla i grupp så är det bra att ta med en slang med racerventil och gärna en med lång ventil (80 mm), då denna slang passar alla typer av fälgar.

Racerventil (presta)
Ventillängd 

Ventillängd

Längden på ventilen finns i olika dimensioner då fälgar kommer med olika höga profiler. För att få fram rätt längd på ventil behöver du mäta höjden på er fälgs profil och lägga till minst 1 cm så kommer du garanterat att klara dig.

48 mm
KUNDERNAS ÅSIKTER

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 artiklar)

Du har ännu inga favoriter
MENY