Lätt gravel som ser till att du kan tänja på gränserna och utforska obruten terräng
En rapp cykel för att klara allt, är det möjligt? Alla vägar har sin unika karraktär, sitt specifika underlag, sin egen lutning och det är där Cube Nuroad C:62 SLX kommer in i bilden. Genom att blanda robustheten hos CX- och MTB-cyklarna med mångsidigheten hos touringcyklarna samt snabbheten hos landsvägscyklarna så har man skapat det optimala verktyget för att tänja på gränserna utan att kompromissa med vikten eller komforten. Med en ultralätt ram och framgaffel i högklassig kolfiber som levererar hög komfort i kombination med ett högklassigt hjulset och en potent trådlöst styrd 1x-drivlina så är detta en idealiska följeslagare för obanade strapatser av det äventyrliga slaget. Bege dig upp i bergen på ett storslaget äventyr av det grusiga slaget eller använd den för din dagliga pendlingen till jobbet (eller både och)... japp, här har du en riktigt rapp cykeln som klarar allt och lite till.
Nyckeln till framgång!
- Ultralätt ram i högklassig kolfiber (C:62 Advanced Twin Mold Technology) med Gravel Endurance Geometry
- Framgaffeln i ultralätt kolfiber (C:62 Technology) dämpar vibrationer och levererar distinkt styrkänsla
- Slagkraftig 12-växlad 1x-drivlina från SRAM (Force XPLR E1/GX Eagle AXS) med bred utväxling och integrerad kraftmätare
- Högklassigt hjulset med fälgar i kolfiber från ZIPP (303 XPLR S) säkerställer en låg vikt
- Greppsäkra däck från Schwalbe (G-One RX Pro) med 45 mm bredd som ger grym framkomlighet på alla typer av underlag
- Hydrauliska skivbromsar från SRAM (Force AXS E1) med kraftfull prestanda oavsett förhållanden
- Dedikerade fästpunkter för stativ på framgaffeln som ser till att du kan få med dig upp till 10 kg extra packning
- Integrerade monteringspunkter för både stänkskärmar, pakethållare och stöd
- Den integrerade sadelstolpsklämmans minimalistiska design passar ramens avskalade estetik och sparar några gram
- Dess tre flaskhållarfästen ser till att du får plats med verktyg och ett extra innerslang, eller ytterligare en vattenflaska
Högklassig kolfiberram med perfekt balans mellan smidighet och stabilitet
Stommen består av en ram med intern kabeldragning i högklassig kolfiber som både är ultralätt (1.150 gram), vridtsyv samt har en former som gör att cykeln kan hantera alla möjliga typer av stökig cykling med bibehållen komfort. Dess moderna Gravel Endurance Geometry, levererar en körställning optimerad för långa dagar i sadeln och har både ramvinklar och dimensioner inriktade på perfekt balans mellan smidighet och stabilitet, allt du behöver för ett äventyrligt terrängäventyr. En praktisk detalj är att ramen har elegant integrerade monteringspunkter för både stänkskärmar, pakethållare och stativ på framgaffeln vilket är helt perfekt för dig som vill kunna förvandla din gravelhoj till en praktisk packåsna som briljerar i alla typer av väder.
Slagkraftig drivlina med 24 trådlöst styrda växlar samt kraftfulla hydrauliska skivbromsar
Rätt hastighet uppnås med hjälp av en trådlöst styrd 1x-drivlina ger dig 12 slagkraftiga växlar med en utväxling (40Tx10-52T) som säkerställer att du både kan hålla ett skyhögt tempo på raksträckorna och ta dig an branta uppförbackar. Växlingarna upplevs som smidiga och det lätthanterliga reglaget ser till att du kan fokusera på det viktigaste, att ha maximalt med skoj! När det gå undan så ökar kraven på bromsförmågan och därför är hojen utrustad med hydrauliska skivbromsar, vilket i praktiken ser till att du kan vara säker på att kraftfull bromsförmåga finns på plats oavsett vilka förhållanden som råder.
Högklassigt hjulset med tävlingsklara gummin som kan hantera alla typer av underlag
Det högklassiga hjulsetet består av ett par lätta fälgar i kolfiber som försetts med greppsäkra kvalitetsdäck med generös luftvolym som borgar för att du kan hanterar allt från slät asfalt till betydligt stökigare terräng. De tempostarka däcken har 45 mm i bredd (men cykeln klarar upp till hela 50 mm i bredd) och kan hantera alla typer av underlag och miljöer - stan, landsbygd, grusvägar eller skogsstigar - och det är definitivt inga problem att kliva ut i vänsterfil när du vill trampa på i höga hastigheter.