• SNABBA LEVERANSER
  • BETALA ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
0
Önskelista
0
Varukorg

SUPERIOR Superior iBLOX 6.5 MS Gloss Grey

Se priset
Superior iBLOX 6.5 MS Gloss Grey
Beskrivning

Lätt och supersmidig elcykel med effektiv drivlina som trivs i de flesta miljöer

Den körglada Superior iBLOX 6.5 Mid Step har tydligt urbana vibbar och dess atletisk drivlina levererar rätt kraft och imponerande smidig körkänsla, helt oavsett hur många watt du råkar har kvar i benen. Den perfekta touringcykeln för dig som vill ha en lätthanterlig elcykel med praktisk funktion och massor av skönt tryck i pedalerna. Modellen är definitivt inte begränsad till jämna cykelvägar utan mångsidigheten är en av dess absolut främsta egenskaper. Tack vare robusta hjul med rejäl volym och dämpade framgaffel tar den sig problemfritt fram över både stock och kantsten, den trivs faktiskt precis lika bra inne i betongdjungeln som ute på gropiga grusvägar.

Nyckeln till framgång!

  • Lätt aluminiumram (6061 T6) som ger sin ägare en tydligt sportig körkänsla och smidig manöverförmåga
  • Dämpad luftgaffel från RockShox (Judy Silver TK) med 100mm slaglängd som ger ökad komfort
  • Supersmidig men kraftfull elmotor från Bosch (Performance SX) med ett vridmoment på 55Nm och naturlig körkänsla
  • Elegant integrerat batteri (400Wh) som ger cykeln mer än tillräckligt med räckvidd 
  • Extremt driftsäker 12-växlad drivlina från Shimano (XT/CUES) slagkraftiga egenskaper och ett brett växelomfång
  • Robusta 29-tummare med 2,25" breda kvalitetsdäck från Schwalbe (G-One Allround) ger fin framkomlighet
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (MT420) som ger pålitlig bromsförmåga i alla väder
  • Utrustad med både skärmar, pakethållare, stöd samt en kraftfull belysning som dramatiskt ökar din synlighet

Skulpturalt aluminiumchassi med modernt urbana linjer och lite lägre insteg

Det skulpturala chassit utgörs av en ram i högkvalitativt aluminium med lite lägre insteg och ett elegant integrerat batteri, praktisk intern kabeldragning och en välbalanserad geometri som både är komfortabel och samtidigt ger dig full uppsikt på allt som händer runt omkring dig i trafiken. Ramen är inte bara vacker och praktiskt funktionell utan har en konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men ramen har samtidigt tillräckligt med flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur även på stökiga underlag. 

Supersmidig eldrift med grymt bottendrag och en slagkraftig 1x-drivlina

Hjärtat utgörs av ett av marknadens smidigaste drivlinor, Bosch´s kraftfulla Performance SX-serie som kombinerar en potent motor med ett vridmoment på 55Nm med ett batteri som levererar 400Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig massor av extra krut i både ben och lungor. Motorn samarbetar med 12 extremt slagkraftiga växlar och allt sker effektivt, tyst och med drivning direkt på vevaxeln. Batteriet driver inte bara den potenta elektriska motorn utan även den snyggt integrerade belysningen som säkerställer att du syns även efter mörkrets inbrott. Lägg därtill en tydlig display med 5 olika driftslägen som ger dig full kontroll och visar i princip allt du behöver veta. 

Dämpad luftgaffel samt tåliga 29-tummare med riktigt bra grepp i kurvorna

Allt rullar på ett par robusta 29-tummare med greppsäkra däck som både levererar pålitligt grepp i kurvorna och imponerande lågt rullmotstånd på raksträckorna. Tack vare kombinationen av kvalitativa gummin med generös volym och en dämpad luftgaffel med 100mm slaglängd och så kommer cykelturer stökiga underlag att upplevas som överraskande komfortabla.

Kraftfulla skivbromsar och en generös utrustningsnivå redan från start

Eftersom cykeln trivs i höga farter har den utrustats med effektiva hydrauliska skivbromsar vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har tillgång till kraftfull bromsverkan året om, och dessutom oavsett om det är regnigt, dammigt eller slaskigt. Att den dessutom är utrustad med det mesta du kan tänkas behöva redan från start skulle vi kalla för extra bonus, eller vad sägs om både skärmar, pakethållare, stöd samt belysning både fram och baktill. 

PÅ DETALJNIVÅ
Detaljer om cykelns utrustning: Vissa av cykelns komponenter kan skilja sig från specifikationen och produktbilderna. Tillverkaren kan att utan förvarning ersätta delar med likvärdiga alternativ. Cykel- och ramvikter baseras på lackerade prototypramar, vilket innebär att vikten på slutprodukterna kan variera något.
Artikelnummer0151431-E513
Leverantörens artikelnummer-
EAN-kod-
VarumärkeSUPERIOR
VariantGloss Grey
Size-
Leverantörens Artikelnummer-
ModellserieSuperior iBLOX serie
Specifikation
Könunisex, Dam, Herr
Damspecifik 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.

Nej
Hemsida tillverkaresuperiorbikes.com/se-sv
PersonaliseringPendling, Hybrid
FärgGrå
Tillverkarens färgGloss Grey
Vikt (enligt tillverkaren)22.80 kg
Ramset
Ramstorlek-
RamSU-E41-01, Alu 6061 T6, Touring Geometry, Smooth Welding, Inner Cable Routing
Rammaterial 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Aluminium
FramgaffelRockShox Judy Silver TK, Tapered, SoloAir, 15x110mm axle, 100mm travel
Framgaffeltyp 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäderLuftfjäder
Slaglängd fram 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

100mm
Bakgaffeltyp 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Stel
Hjulstorlek 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

29"
Årsmodell2025
CykeltypHybrid/Standard/Trekking
ElcykelJa
Din längd 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören

-
Passar Längd (cm)-
Hjul
FramnavShimano HB-TC500-15-B, 32H, CL, 15x110mm, THRU Type AXLE
BaknavShimano FH-TC500-HM-B, 32H, CL, 12x148mm, THRU Type AXLE
FramdäckSchwalbe G-One Allround Performance, 29x2.25
BakdäckSchwalbe G-One Allround Performance, 29x2.25
Däckdimension56-622
FälgarSTARS J30D, Disc, 32H
Drivlina
VäxelreglageShimano CUES SL-U6000-11R, RAPIDFIRE Plus, 11-speed
BakväxelShimano XT RD-M8130, Shadow Plus Design
VevpartiONE Race, Alloy
KedjaSHIMANO CN-LG500
KassettSHIMANO CUES CS-LG400, 11-speed, 11-50T
Komponenter
FrambromsShimano MT420, 4 piston, hydraulic disc brake
Bromsskiva framShimano SM-RT30, 180mm
BakbromsShimano MT420, 4 piston, hydraulic disc brake
Bromsskiva bakShimano SM-RT30, 180mm
StyrlagerACROS AZF-604, ZS56/28.6 - ZS56/40, BlockLock 120°
StyreONE Alloy, 30mm rise, 31.8mm
StyrstamONE ICR, Alloy, 31.8mm, Adjustable, with Light Holder
SadelstolpeONE Sport, Alloy, 30.9mm
Typ av broms 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
Antal växlar 

Antal växlar

Hur många växlar behöver jag?

Detta beror helt på hur du cyklar och vad du vill få ut av cykeln. För att reda ut detta behöver du veta hur du kommer att cykla och om du vill prioritera lågt underhåll eller hög prestanda.

Lågt underhåll

I detta fall skall du välja ett växelsystem med navväxel. Dessa finns i varianter om 2- 11 växlar från bland annat Shimano och deras Nexus serie som har 3, 7 och 8 växlar. De finns även Shimano Alfine som är en finare modell som har mindre motstånd i mekaniken och finns med 8 och 11 växlar.

Hög prestanda

I detta fall hör antalet växlar baktill ihop med kvalité. Tillverkarna tävlar om att göra de bästa växlarna med flest antal drev på kassetten. Detta gör då att de finaste komponenterna är även de som har flest antal växlar baktill. Framtill är det ett eller två drev som gäller för de finare delarna.

En kombination av de båda

I detta fall kikar vi på system som har 2-3 växlar fram och 8-10 drev bak. Dessa är av en lite enklare byggkvalité som även har en högre vikt. Dessa är istället byggda av mer robusta material såsom stål istället för aluminium m.m. Dessa tål ofta mer stryk men fungerar inte lika smidigt

11-växlad (1 x 11)
VäxelreglageserieShimano CUES
Framväxelserie 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbike Shimano racer SRAM mountainbike SRAM racer Shimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus        
Tourney        
Ingen framväxel
Bakväxelserie 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbike Shimano racer SRAM mountainbike SRAM racer Shimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus   GX Eagle    
Tourney   GX    
    NX Eagle    
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
Shimano XT
Motor
MotorBosch Performance SX
Motorplacering 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Vridmoment 

Vridmoment

Motorns vridmoment mäts i Newtonmeter (Nm) och är ett mått på en krafts förmåga att vrida ett objekt kring en viss axel. Förenklat kan man säga att ju högre vridmoment desto bättre.
55 Nm
Maximal assistanshastighet 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 km/h
ElsystemBosch
Batteri
BatteritypLitium-jon
BatteriplaceringInvändigt
Batterikapacitet (Wh)400
Spänning36 V
Batteri ingår?Ja
BatteriladdareBOSCH 2A
Display
DisplayBosch Kiox 300
Utrustning
BelysningFront: HERRMANS H-Black MR4 E, 120lm / Rear: spanninga Pling XDS
SkärmarAlloy
StödAtran Stylo DV X-Long, 18mm Mount, Black
PakethållareAtran Velo System
Handtag/StyrlindaONE Sport Ergo, Lock-On
PedalerVP Components VP-836
SadelSelle Royal Vivo
KUNDERNAS ÅSIKTER
Även taggad i

LIKNANDE PRODUKTER

SUPERDEAL
-27%
Elcykel Dam Kronan Modig Black
29 990 kr
21 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-27%
Elcykel Dam Kronan Modig Green
29 990 kr
21 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-22%
Elcykel hybrid Made Larix Gent Dark Blue Glossy
36 990 kr
28 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-18%
Elcykel hybrid Made Larix Elite Lady Champagne Matt
39 990 kr
32 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-17%
Elcykel hybrid Made Salix Gent Sparking Black Matt
29 990 kr
24 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-22%
Elcykel hybrid Made Larix Lady Light Turquoise Matt
36 990 kr
28 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-18%
Elcykel hybrid Made Larix Elite Gent Sparking Black Matt
39 990 kr
32 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris
SUPERDEAL
-17%
Elcykel hybrid Made Salix Wave Violet Metallic Matt
29 990 kr
24 990 kr
Gäller så långt lagret räcker
Sänkt pris

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 artiklar)

Du har ännu inga favoriter
MENY