• SNABBA LEVERANSER
  • BETALA ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

TREK El MTB Trek Fuel+ MX 9.8 XT Gen 2 TQ 580 Wh Lichen Green/Keswick Green Splatter

PRISGARANTI
El MTB Trek Fuel+ MX 9.8 XT Gen 2 TQ 580 Wh Lichen Green/Keswick Green Splatter
Beskrivning

Kraftfull eMTB med mytomspunnen mångsidighet och ljusår av försprång

Mångsidiga Trek Fuel+ MX 9.8 XT Gen 2 är en lekfull stigcykel med stomme i kolfiber som är byggd för trixiga nedförslut och redo att bemästra det oväntade. Den här körglada terrängcykeln med extremt anpassningsbar geometri låter dig välja ditt eget äventyr, oavsett om du är en envis cyklist som vill tämja terrängen, föredrar ösig stigcykling eller vill ha en best som är redo för branterna. Fuel+ MX Gen 2 är en kvick heldämpad hoj med medelhög assistans som ger dig kraft utan att förstöra den naturliga känslan i cyklingen. Den har förmågan att kunna hantera allt under en och samma dag med 150/160 mm i slaglängd och erbjuder lekfull manöverförmåga med ett mindre 27,5-tumshjul baktill och solid stabilitet med ett 29-tumshjul framtill. Det här är en körglad stigcykel som är närmast idealisk för hopp, dropp samt snäva kurvor och som är byggd för att klara allt du serverar på dagens meny. Redan vid leverans är den klar för stökiga äventyr med sin nyutvecklade ram i kolfiber, en TQ HPR60-motor med mjuk assistans, ett dräpande dämparpaketet från Fox och en extremt pålitlig XT-drivlina från Shimano med driftsäker mekanisk växelfunktion. Och det är såklart tryggt att veta att tack vare de kraftfulla hydrauliska skivbromsarna med 4 kolvar har all den modulering och bromskraft du behöver när det går hett till.

Nyckeln till framgång!

  • Stomme helt i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med unikt anpassningsbar stigcykelgeometri
  • Kanalstyrt invändigt kablage, UDH-växelöra, styrlager med justerbar vinkel och gängat vevlager
  • Utbytbart pivotlänkage, utbytbart nedre dämparfäste, diagonalrörsskydd och transportskydd
  • Styrhuvud med vinkel på runt 64,2° (+/- 1° med vinkeljustering) och en sadelrörvinkel på 72,3°
  • Den kraftfulla TQ-motorn är tyst man kan begära, den förstärker dina egna krafter utan att påverka den naturliga åkkänslan
  • Batteriet på 580 Wh ger assistans för tuff cykling i 3 - 7 timmar, beroende på inställt läge, cyklistens vikt och terräng
  • Du kan addera ett Range Extender-batteri (160Wh) om du vill ha lite extra kräm för långa dagar på cykeln
  • Dämparkonfiguration med reglerbar fjädring och 150/160mm slaglängd
  • Framgaffel från Fox (Factory 36) som har Float EVOL-luftfjädring med GRIP X2-dämpare
  • Baktill sitter en dämpare från Fox (Factory Float X) som ser till att du kan öka progressiviteten i fjädringskurvan
  • Tävlingsklar 1x12-drivlina från Shimano (XT M8100) med supersolid prestanda och driftsäker mekanisk funktion
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (XT M8200) som levererar högklassig funktion i alla förhållanden
  • Droppersadelstoplen från Bontrager (Line Dropper) ser till att hålla sadeln ur vägen när du snor runt i kurvor och ruschar nedför
  • Hjulset från Bontrager (Line Comp 30) med kapslade lager, bereda hjulfästen, genomgående axel och Rapid Drive 108-baknav
  • Greppsäkra gummin från Maxxis (Assegai/Minion DHR II) med EXO+-hölje och en bredd på 2,5 tum

Funktionerna som får Trek Fuel+ MX 9.8 XT Gen 2 att sticka ut från mängden

Stommen utgörs av en ram i ultralätt kolfiber med utbytbart pivotlänkage i aluminium. Trek har utgått från den prisbelönta kinematiken hos föregånde generation men har planat ut nigningskompenseringsböjen för att göra den lite mer effektiv i branta uppförslut. Dessutom innebär dess extra slaglängd inte bara mer effektivitet utan även mer kapacitet. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser som gör dig till en bättre cyklist, medan de kanalstyrda invändiga kablaget skyddar alla vajrar och ger hojen rätt utseende. Tack vare dess extremt adaptiva geometri kan du anpassa den efter dina egna preferenser och i kombination med en välbalanserade dämpning så ger de dig både större mod i utförslöporna och ökad kraft i klättringarna.

Dess öppna främre triangel ger generöst med utrymme för vattenflaskor och andra tillbehör som ramväskor eller minipumpar. Monteringsfästen på överröret gör det möjligt att ta med tillbehör så att du enkelt kan packa med det viktigaste, t.ex. multiverktyg eller punkteringssats. Ramen har dessutom gott om plats för extrabatteriet Range Extender, en lång droppersadelstolpe, större dämpare, ramväskor och annat. Storleksspecifika kedjestag gör cykeln mer lättmanövrerad för kortare cyklister och det ger även bättre viktfördelning i uppförsbackarna för längre cyklister.

Vill du ha ett bättre skydd mot att stötdämparen bottnar ur utan att offra småguppsresponsen? Då vänder du på justerbrickan vid det nedre dämparfästet för att öka progressiviteten i fjädringskurvan .Välj en mindre progressiv inställning för en mjukare känsla i guppen eller en mer progressiv inställning för knölig terräng, bättre skydd mot urbottning eller om du har fjäderdämpare.

Med Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen reagerar på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest.

Dess precisionstillverkade kedjestagsskydd skapar en tystare färd på stökiga underlag och dess uppdaterade skydd på diagonalröret skonar ramen mot islag. Medan cykelns standardstyrlager utan stack skapar fler möjligheter för eftermarknadsutrustning, som t ex vinklingsbara styrlager.

PÅ DETALJNIVÅ
Detaljer om cykelns utrustning: Vissa av cykelns komponenter kan skilja sig från specifikationen och produktbilderna. Tillverkaren kan att utan förvarning ersätta delar med likvärdiga alternativ. Cykel- och ramvikter baseras på lackerade prototypramar, vilket innebär att vikten på slutprodukterna kan variera något.
Artikelnummer0159441-AQ70
Leverantörens artikelnummer-
EAN-kod-
VarumärkeTREK
VariantLichen Green/Keswick Green Splatter
Size-
ModellserieTrek Fuel+
Specifikation
KönUnisex, Dam, Herr
Damspecifik 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.

Nej
Vikt (enligt tillverkaren)19.72 kg
PersonaliseringMountainbiking
FärgGrön
Tillverkarens färgLichen Green/Keswick Green Splatter
Ramset
Ramstorlek-
RamOCLV Mountain Carbon, avtagbart batteri, styrlager med justerbar vinkel, justerbar fjädringskurva, kanalstyrt invändigt kablage, utbytbart pivotlänkage i aluminium, utbytbart nedre dämparfäste, diagonalrörsskydd, transportskydd, ABP, UDH, Boost148, anpass
Rammaterial 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Kolfiber
FramgaffelFox Factory 36, Float EVOL-luftfjädring, GRIP X2-dämpare, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt X-axel, 160 mm slaglängd
Framgaffeltyp 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäderLuftfjäder
Slaglängd fram 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

160mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Ej låsbar
BakdämpareFox Factory Float X, 205 x 60 mm
Bakgaffeltyp 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Dämpad
Slaglängd bak 

Slaglängd bak

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

150mm
Hjulstorlek 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

27.5"
Årsmodell2026
MTB-AnvändningsområdeTrail
ElcykelJa
Din längd 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören

-
Passar Längd (cm)-
Hjul
HjulBontrager Line Comp 30, TLR, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel, 29" // Bontrager Line Comp 30, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, Shimano MicroSpline frihjul, Boost148, 12 mm genomgående axel, 27,5"
FramdäckMaxxis Assegai, TLR, 3C, EXO+-hölje, MAXXGRIP, vikbar kant, 29 x 2,5"
BakdäckMaxxis Minion DHR II, Tubeless Ready, 3C, Double Down, MAXXGRIP, 27,5” x 2,5”
Däckdimension64-584
Drivlina
VäxelreglageShimano XT M8100, 12-vxl
BakväxelShimano XT M8100, lång arm
VevpartiE*thirteen E*spec Plus, 160 mm längd
KedjaShimano Ultegra/XT M8100, 12-vxl
KassettShimano XT M8200, 10-51, 12-delad
Komponenter
FrambromsShimano XT M8200 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bromsskiva framShimano RT86, 6-bults, 203 mm
BakbromsShimano XT M8200 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bromsskiva bakShimano RT86, 6-bults, 203 mm
StyreRace Face ERA, kolfiber, 35 mm, 27,5 mm rise, 800 mm bredd
StyrstamBontrager Elite, 35 mm, 0 grader, 45 mm längd
Sadelstolpe-
Typ av broms 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
VäxelreglageserieShimano XT
Framväxelserie 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbike Shimano racer SRAM mountainbike SRAM racer Shimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus        
Tourney        
Ingen framväxel
Bakväxelserie 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbike Shimano racer SRAM mountainbike SRAM racer Shimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus   GX Eagle    
Tourney   GX    
    NX Eagle    
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
Shimano XT
Motor
MotorTQ-HPR60
Motorplacering 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Vridmoment 

Vridmoment

Motorns vridmoment mäts i Newtonmeter (Nm) och är ett mått på en krafts förmåga att vrida ett objekt kring en viss axel. Förenklat kan man säga att ju högre vridmoment desto bättre.

60 Nm
Maximal assistanshastighet 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 Km/h
ElsystemTQ
Batteri
BatteritypLithium-jon
BatteriplaceringInvändigt
Avtagbart batteriJa
Batterikapacitet (Wh)360
Spänning36 V
Batteri ingår?Ja
Kan laddas på cykelnJa
BatteriladdareTQ 4 A-laddare
Display
DisplayTQ LED-skärm med anslutning via Bluetooth och ANT+
Utrustning
Handtag/StyrlindaTrek Line Elite, Lock-on
SadelVerse Short Comp, stålrails, 145 mm bredd
KUNDERNAS ÅSIKTER
Även taggad i
  • 2026

Toppsäljare inom cykelpedaler

PRISGARANTI
Shimano Pedalklossar Sm-Sh11 ±3° Gul
196 kr
(Rek. pris: 289 kr)
Prisgaranti till 8/12
PRISGARANTI
Shimano Pedalklossar Sm-Sh51
129 kr
(Rek. pris: 179 kr)
Prisgaranti till 8/12
PRISGARANTI
Shimano Cykelpedaler Pd-R550 Inkl. Pedalklossar
fr. 693 kr
(Rek. pris: 1 099 kr)
Prisgaranti till 8/12
PRISGARANTI
Shimano Cykelpedaler Pd-M520 Inkl. Pedalklossar
fr. 395 kr
(Rek. pris: 599 kr)
Prisgaranti till 8/12

Toppsäljare inom MTB-skor

PRISGARANTI
Cykelskor MTB Shimano XC300 Black
1 129 kr
1 199 kr
-6%
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
PRISGARANTI
Shimano XC502 MTB Black
1 399 kr
1 999 kr
-600 KR
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
PRISGARANTI
Shimano XC702 MTB Black
1 999 kr
2 299 kr
-300 KR
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
PRISGARANTI
Shimano Cykelskor Vinter SH-MW502 MTB SPD
fr. 1 589 kr
(Rek. pris: 1 999 kr)
Prisgaranti till 8/12

Liknande produkter

Black Friday pris
El MTB Scott Patron ST 910 Black
71 195 kr
79 995 kr
-8 800 KR
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
Black Friday pris
El MTB Scott Patron ST 910 Reef Pink
71 195 kr
79 995 kr
-8 800 KR
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
Black Friday pris
El MTB Scott Patron ST 900 Mistyade Green
111 245 kr
124 995 kr
-13 750 KR
Prisgaranti till 8/12
Sänkt pris
PRISGARANTI
El MTB Scott Patron ST 900 Tuned Carbon Black/Pastel White
PRISGARANTI
Nyhet
Elcykel Racer Scott Fastlane 20 Violet Pink
84 995 kr
Prisgaranti till 8/12
PRISGARANTI
Nyhet
Elcykel Skeppshult Nova Sport 7-Vxl Roséskimmer
PRISGARANTI
Nyhet
Elcykel Skeppshult NovaPremium 7-Vxl Kallblå
PRISGARANTI
Nyhet
Elcykel Skeppshult NovaPremium 7-Vxl Flamröd Matt

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 artiklar)

Du har ännu inga favoriter
MENY