Cykelbutik online
Allt för resan till jobbet
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 899 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

GRX FD-RX400 Framväxel 2x10 Braze-On svart/silver

ID: 1007933

- 31 %
RRP 469 kr
325 kr
inkl. moms plus Leveranskostnad
    • svart/silver
Produkten har lagts till i din varukorg

Denna produkt kan för närvarande inte beställas i önskad mängd, kontrollera varukorgen.

Begär Produkt

Tyvärr är den önskade produkten för närvarande slutsåld

Standardleverans inom 4-6 arbetsdagar
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 899 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Värt att veta

Shimano GRX FD-RX400 Framväxel 2x10 Braze-On svart/silver (black)

Den här produktbeskrivningen är automatiskt översatt. Vi beklagar eventuella fel.

SHIMANO GRX - UTFORSKA BORTOM
De är utformade för resor på grova vägar, genom grus och lera, så att du kan åka bekvämt och stressfritt vart du än vill åka och uppnå den unika känslan av prestanda. Den första gruppen komponenter som Shimano har utvecklat för gruscykling. Istället för att tala om för grusförarna vad de behöver frågade Shimanos utvecklare dem vad de ville ha. Shimano har lyssnat i två år och tillbringat otaliga timmar med att prata med grusentusiaster från hela världen. De körde på damm- och grusvägar och smala stigar, korsade bäckar och bergspass för att föreställa sig hur en Shimano Gravel-grupp skulle kunna se ut. Resultatet av alla dessa resor och nya vänskaper? Först Shimano Gravel Alliance och nu Shimano GRX - världens första serie med komponenter som är särskilt utformade för grus.

Målet är inte att dominera grusbranschen eller ändra dess inriktning. Shimano ville inte uppfinna hjulet på nytt. Ingenjörerna på Shimano älskar Graveln som han är. Shimano ville helt enkelt ge dig och dina vänner möjlighet att cykla som du vill med en ny grupp komponenter. Och GRX gör just det.

Sist men inte minst har utvecklarna tänkt sig en Shimano GRX-grupp som ger topprestanda i grusracing samtidigt som den erbjuder alternativ som gör den överkomlig för prismedvetna förare. Genom att sätta upp dessa designmål har Shimano utvecklat komponenter som även lämpar sig för cyclocross, cykeläventyr och nästan alla liknande typer av cykeldiszplin. Shimano GRX är helt enkelt världens bästa sätt att röra sig fritt och upptäcka nya områden på gruscykeln.

Detaljer

  • kattbanekurva: 46 mm
  • Total kapacitet: 17 tänder
  • Största kedjehjulet: 46 - 50 tänder
  • Vinkel för kedjestapp: 61° - 66
  • Ergonomisk kraftkurva / integrerad spänningsjustering
  • Naturlig slagkänsla / Kedjelinje +2,5 mm jämfört med konventionell väg-FD
  • Bredare framväxel / Exakt och enkel justering av framskjulen
  • Lättare framskjutning / bredare däckutrymme
Visa alla modeller inom Shimano GRX -serien

På detaljnivå

Användningsområde
Landsväg, Cyclocross, Gravel, Endurance
Huvudinformation
Användningsområde:
Racer/Urbancykel
Modell:
Down-swing
Material:
Aluminium
Framväxel
Kompatibel för vev:
Tvådelat vevparti
Kompatibel för drev:
10-växlad
Montering
Monteringstyp:
Montering
Aktuell i vårt sortiment
2022
Produktnummer
1007933

Kundernas åsikter

5.0
1 Andra kunders omdömen
1 Stjärna
0
2 Stjärnor
0
3 Stjärnor
0
4 Stjärnor
0
5 Stjärnor
1
Vi gör ingen separat granskning av betyg för att kontrollera att betygen som visas faktiskt kommer från konsumenter. Alla som besöker vår webbplats kan skicka in recensioner för våra produkter. Inskickandet av recensioner är inte kopplat till ett användarkonto eller liknande. Alla recensioner sorteras genom ett automatiskt ordfilter för att undvika stötande ord, rasistiska eller sexistiska recensioner och recensioner med hyperlänkar. Vi granskar också manuellt inkommande recensioner för att kontrollera motsägelser och annat externt innehåll.
Rensa alla filter
Shimano GRX FD-RX400 Framväxel 2x10 Braze-On svart/silver svart/silver
Florian
bra växel
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
Jag köpte den här växeln till min cyclocrosscykel för att ersätta en trasig CX70-växel. Det som var viktigt för mig var att växellådan var matchad till ett yttre kedjeblad med endast 46 tänder eller mindre. Så är fallet med den här växeln. Framväxeln är lätt att montera, även om justeringen av stopp och spänningen till en början är obekant och därför lite tråkig på grund av framväxelns nya design. Men i slutändan fungerade det bra även om vevarna jag använde (Ultegra 6600) krävde en lite mindre kedjelinje och jag använde en STI Ultegra 6700 shifter.
21.01.2022