Cykelbutik online
Nya modeller på lagret
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 900 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

TX-E Single-Speed Gates Disc Diamond svart

ID: 1361070

- 31 %
RRP 23 215 kr
15 995 kr
inkl. moms plus Leveranskostnad
    • svart
  • Välj Ramstorlek
  • Välj Ramstorlek
    50cm (28")
    55cm (28") - Slutsåld
Vänligen välj Färg och Ramstorlek
Flytta till önskelistan
Produkten har lagts till i din varukorg

Denna produkt kan för närvarande inte beställas i önskad mängd, kontrollera varukorgen.

Begär Produkt

Tyvärr är den önskade produkten för närvarande slutsåld

Tillgänglig online
Leverans inom 5-7 arbetsdagar
Monteringstjänst
Läs mer här
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 900 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

En första anblick

Hjulstorlek
28" Tum
Vikt (ca)
18.6 kg
Drivlina
Singlespeed med bältesdrift
Bromssystem
Hydraulisk skivbroms
Räckvidd
50-100

Värt att veta

Rabeneick TX-E Single-Speed Gates Disc Diamond svart (black matte)

På grund av flaskhalsar och fördröjningar världen över kan leverantören ha ersatt vissa komponenter från originalspecifikationerna med likvärdiga komponenter eller komponenter av högre kvalitet. Därför kan det hända att den cykeln du får levererad i vissa fall skiljer sig från bilderna.

"Va? Är det här en elcykel?" - Frågor som dessa måste du bli van vid att svara på som ägare av en TX-E.

Som en single speed med Gates remdrift, är TX-E den kompromisslösa symbiosen av optisk reduktion och innovativ elcykel-teknik. Drivkrafterna är knappt synliga eftersom den är integrerad i cykeln. Bakhjulsdriften på 250W är inte mycket större än en navdynamo och batteriet är helt integrerat i vertikalröret. Du kontrollerar motorn enkelt via din smartphone genom Rabeneicks My Bike app. Cykeln väger bara 18.6 kilo och de hydrauliska skivbromsarna gör att du alltid har full kontroll i inbromsningarna. En smart urban funktion är även de inbyggda cykelväske-pannier-hållarna som är integrerade i stänkskärmarna så att du kan fästa shoppingväskorna på cykeln när du handlar.

Visa alla modeller inom Rabeneick TX -serien

Extra Information

Räckvidd

Hur många kilometer räcker mitt batteri? Kommer jag få ut 50 kilometer på en laddning eller till och med 120? För en elcyklist är detta viktig information och tillverkarna gör sitt bästa för att uppskatta och ange den verkliga intervallen för hur långt du kommer på ett fulladdat batteri. I praktiken beror maxräckvidden på många faktorer; Förutom själva motorn spelar såklart energiinnehållet roll (400 eller 500 Wh). Sedan spelar hanteringen och hur gammalt batteriet är roll, men också förarens vikt, sittställning, körstil (startfrekvens, kadens) och vald hjälpnivå (Eco, Tour, Sport, Turbo). Sist men inte minst; cykelvägen (uppåt eller platt), vägunderlag (landsväg eller terräng), vindmotstånd och till och med däckdjup har en påverkan på räckvidden. Därför är det extremt svårt att tillhandahålla korrekt och tillförlitlig information. Men ett tips för att få ut det mesta av ditt batteri är att köra så ECO som det bara går.

På detaljnivå

Användningsområde
Pendling, Lifestyle / Single Speed, Urban
Kön
Herr, Dam
Huvudinformation
Typ:
Elcykel 25 km/h
Hjulstorlek:
28" Tum
Totalt antal växlar:
1
StVZO-klassad:
Godkänd av StVZO
Mått
Vikt (ca):
18.6 kg
Systemvikt (cykel+cyklist+packning):
120 kg
Inkluderar
Inklusive pedaler:
Ja
Ram
Stötdämpare:
Utan dämpning
Modell:
Diamant
Materialtyp:
Aluminium
Övriga funktioner:
28" Trekking Urban
Motor
Märke:
Bafang
Modell:
G20
Typ:
Navmotor för bakhjulsdrift
Prestanda:
250 Watt
Batteri
Modell:
Bafang Batteri
Batterikapacitet:
252 Wh
Batterimontering:
Permanent installerat integrerat batteri
Räckvidd
Räckvidd:
50-100
Gaffel
Modell:
Stel gaffel
Typ:
28" aluminium gaffel
Växel
Drivlina:
Singlespeed med bältesdrift
Antal växlar:
1
Märke:
Without rear derailleur
Vevparti
Modell:
LASCO Aluminium, 170 mm
Växelratio Drev 1:
55 Tänder
Vevlager
Modell:
Bafang
Kedja
Modell:
Gates
Kassett
Klinga/Klingor:
20 Tänder
Modell:
Portar
Frambroms
Märke:
Shimano
Typ:
BR-MT200
Bromssystem:
Hydraulisk skivbroms
Diameter bromsskivor:
160 mm
Bakbroms
Märke:
Shimano
Typ:
BR-MT200
Bromssystem:
Hydraulisk skivbroms
Diameter bromsskivor:
160 mm
Bromshandtag
Modell:
Shimano
Styre
Modell:
Flat
Modell:
Levelnine Race Bar 9°, 660 mm
Material:
Aluminium
Handtag:
Herrmans Grit D33 med skruvklämma
Styrstam
Modell:
A-Head
Modell:
Promax
Material:
Aluminium
Styrlager
Styrsats:
FSA, 1 1/8" semi-integrerad
Sadel
Sadel:
Selle Royal Asphalt
Sadelstolpe
Modell:
Integrerad sadelstolpe
Diameter:
31.6 mm
Typ:
Kalloy SP-DC1 300 mm
Material:
Aluminium
Framnav
Modell:
Shimano HB-TX505
Baknav
Modell:
Bafang G20 bakhjulsmotor
Fälg
Material:
Aluminium
Modell:
Ihålig kammare
Ekrar
Ekrar:
Niro 2 mm, svart
Framdäck
Storlek:
28
Däckbredd:
37 mm
Modell:
Continental Contact Speed
Övriga funktioner:
Reflexdetaljer
Bakdäck
Storlek:
28
Däckbredd:
37 mm
Modell:
Continental Contact Speed
Specialfunktioner:
Reflexdetaljer
Egenskaper
Pedaler:
Marwi SP-823
Stativ
Modell:
Cykelstöd, bak
Mudguards
Material:
Aluminium
Dynamo
Modell:
Drivs av elcykelbatteriet
Framlampa
Modell:
Herrmans MR8-E, 60 LUX
Extra funktioner:
Sidoljus
Bakljus
Modell:
Supernova E3 Tail Light, med stativljus
Energiförsörjning
Kontakttyp:
EU-kontakt
Aktuell i vårt sortiment
2021
Produktnummer
1361070

Kundernas åsikter

3.3
9 Andra kunders omdömen
1 Stjärna
1
2 Stjärnor
2
3 Stjärnor
2
4 Stjärnor
1
5 Stjärnor
3
Vi gör ingen separat granskning av betyg för att kontrollera att betygen som visas faktiskt kommer från konsumenter. Alla som besöker vår webbplats kan skicka in recensioner för våra produkter. Inskickandet av recensioner är inte kopplat till ett användarkonto eller liknande. Alla recensioner sorteras genom ett automatiskt ordfilter för att undvika stötande ord, rasistiska eller sexistiska recensioner och recensioner med hyperlänkar. Vi granskar också manuellt inkommande recensioner för att kontrollera motsägelser och annat externt innehåll.
Rensa alla filter
Rabeneick TX-E Single-Speed Gates Disc Diamond svart svart
Karlis
Köp den inte.
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
Efter 6 månaders ägande av denna cykel kan jag säga att jag är mycket besviken. Tekniska problem. För det första, kvaliteten på komponenterna: Vid 800 km sträcker sig det inbyggda kontrollbatteriets batteri och fastnar i laddningsläge, det enda sättet att fixa detta var att byta ut nytt batteri (400 euro) Vid 600 km Efter att ha kört ett par gånger i regn, började bafang bottenfästes vridmomentsensor ge konstiga ljud, den här produkten är mycket dåligt förseglad, vattnet kom in och var tvungen att byta lager. (Lyckligtvis inte hela fästet, eftersom det kostar 200 euro) Det visar sig att laddningsportens nav inte har något skydd mot regn, allt vatten går rakt ner genom det, in i bottenfästet. Vid 1200 km Den har alldeles för mycket vridmoment på bakhjulet, assistansnivå 5 är som standard alltid på. (För att minska det är det väldigt obekvämt varje gång du sätter på cykeln, att öppna appen, para ihop med cykeln och sedan minska strömmen. Bakdäck med bara 1200 km är redan utbytbart. (Olämplig typ av däck för en e-cykel) Men det största problemet som Bafangs bakmotor började ge klickljud, var tvungen att byta ut båda ändlagren, (det ser ut som om de inte kan hålla upp vridmomentet) För mycket besvär då denna cykel inte är den billigaste på marknaden (ny kostar runt 2000 euro) Åkkomfort. Den har denna mycket eleganta urbana hipster-e-cykellook. Gates koldrivning, hydrauliska skivbromsar. Jag tänkte, ja, den här cykeln är välbyggd, den kommer att hålla för evigt. Ja visst! Från 6 månader att äga den, 3 månader tillbringade den i cykelverkstäder. I slutet av min 30 år gamla Gazelle är mycket mer pålitlig, behöver inget underhåll alls. 250Wh-batteriet räcker endast 25-40 km maximalt; cykeln stängs av med 30 % batteri kvar. Och med 30 % batteri var det svårt att starta laddningsprocessen (det kunde bara inte laddas) Och utan kraft är den här cykeln värdelös, mycket svår att trampa på. Tänk på att du inte kan lämna cykeln i solen eller under +7c för att hålla batteriet i gott skick (och i regnet så klart också). För att ladda den måste du bära den inuti.
20.09.2022
Rabeneick TX-E Single-Speed Gates Disc Diamond svart svart
Karlis
Gör det inte.
Översatt från Engelska Tillbaka till originalspråk
Efter 6 månaders ägande av denna cykel kan jag säga att jag är mycket besviken. Tekniska problem. För det första, kvaliteten på komponenterna: Vid 800 km sträcker sig det inbyggda kontrollbatteriets batteri och fastnar i laddningsläge, det enda sättet att fixa detta var att byta ut nytt batteri (400 euro) Vid 600 km Efter att ha kört ett par gånger i regn, började Bafang bottenfästes vridmomentsensor ge konstiga ljud, den här produkten är mycket dåligt förseglad, vattnet kom in och var tvungen att byta ut lagren. (Lyckligtvis inte hela fästet, eftersom det kostar 200 euro) Det visar sig att laddningsportens nav inte har något skydd mot regn, allt vatten går rakt ner genom det, in i bottenfästet. Vid 1200 km Den har alldeles för mycket vridmoment på bakhjulet, assistansnivå 5 är som standard alltid på. (För att minska det är det väldigt obekvämt varje gång du sätter på cykeln, att öppna appen, para ihop med cykeln och sedan minska strömmen. Bakdäck med bara 1200 km är redan utbytbart. (Olämplig typ av däck för en e-cykel) Men det största problemet som Bafang bakmotorn började ge klickljud, var tvungen att byta ut båda ändlagren, (det ser ut som om de inte kan hålla upp vridmomentet) För mycket besvär då denna cykel inte är den billigaste på marknaden (ny kostar runt 2000 euro) Åkkomfort. Den har denna mycket eleganta urbana hipster-e-cykellook. Gates koldrivning, hydrauliska skivbromsar. Jag tänkte, ja, den här cykeln är välbyggd, den kommer att hålla för evigt. Ja visst! Från 6 månader att äga den, 3 månader tillbringade den i cykelverkstäder. Till slut är min 30-åriga Gazelle mycket mer pålitlig, behöver inget underhåll alls. 250Wh-batteriet räcker endast 25-40 km maximalt; cykeln stängs av med 30 % batteri kvar. Och med 30 % batteri var det svårt att starta laddningsprocessen (det kunde bara inte laddas) Och utan kraft är den här cykeln värdelös, mycket svår att trampa på. Tänk på att du inte kan lämna cykeln i solen eller under +7c för att hålla batteriet i gott skick (och i regnet så klart också). För att ladda den måste du bära den inuti.
20.09.2022
Rabeneick TX-E Single-Speed Gates Disc Diamond svart svart
Joachim
Rabeneick TX e
Översatt från Tyska Tillbaka till originalspråk
Cykeln uppfyller helt mina förväntningar. Den används som stadscykel och gör det lättare att åka i motvind (det finns inga stigningar i HB). På vintern kommer jag säkerligen också att använda den för att åka 40er-rutter om det verkar "olämpligt" med racercykeln, för mindre är bättre än ingenting. Utförandet är bra, jag tillskriver några ljud (skrammel) på dålig mark till kablarna som dras inuti. Elmotorn (jag använder nivå 3 av 5) fungerar bra. Och eftersom jag skulle vilja trampa "mycket frekvent" ändå, som på en racercykel, tycker jag att stödet är stort. För mig är enkelhastighetsöversättningen också helt passande!
23.06.2022