Öppnas inte PayPals inloggningssida?

Klicka här
för att försöka igen.

Din beställning behandlas. Tack för ditt tålamod.

Gör det enkelt att hitta de perfekta klapparna! - Undvik julstressen och lös klapparna med våran juklappsguide

Företagskund

Maxxis

Maxxis HighRoller II 29x2.30 3C MaxxTerra TR EXO MTB-däck vikbar (2018)

719 kr
560 kr
- 22%
inkl. skatt, Fri frakt
Vänligen Välj
  • Beställ inom 2 timmar 9 min., så skickar vi idag3
  • Fri frakt över 500 kr, cyklar över 4995 kr6
  • 100 dagars öppet köp, Fri retur
Produktbeskrivning

Tyvärr finns det ingen svensk produktbeskrivning än, men vi jobbar på det.

The open and aggressive tread design gives the HighRoller II excellent soil penetration and mud clearing ability. A square profile provides a solid, consistent feel across the knobs. Modified knobs on the shoulder and centre improve braking performance and traction on hard surfaces. Proven on the DH circuit, this new trail orientated version is sure to be the AM riders go-to tyre.
Specifikation
Detaljer
All Mountain & Enduro Tires
Syfte
MTB  
Hjulstorlek
29  Tum
Vikt
920  g
Däck
Däckstorlek (Diameter x Bredd): 29 x 2.30 Tum
Däckdimension ETRTO (Bredd x Diameter): 58-622 mm
Modell: Vikbart, Tubelessdäck
Utförande: Tubeless Ready, EXO
Gummiblandning: 3C MaxxTerra
Tjocklek hölje: 60
E-bike ready: Utan tillverkarens rekommendation
Leveransomfattning (antal)
Individuell  
Kön
Unisex
Aktuell i vårt sortiment
2018
Produktnummer
359443
Andra kunders omdömen
5
1 omdömen
5 stjärnor
1
4 stjärnor
0
3 stjärnor
0
2 stjärnor
0
1 stjärna
0
10.08.2018
Antek
Kosackdäck
Kozak opona
Automatiskt översatt från polska Tillbaka till originalspråk

Jag lägger ett däck på 29x2,3 på XC-cykeln på framhjulet. Jag bytte från den ursprungligen monterade Schwalbe RapidRob. Jag täckte däcket med stansmjölk. För första gången i mitt liv grundade jag tubeless och trots detta kunde jag försegla bilpumpen med en prestigeadapter. Det är bra kvalitet, det finns ett mellanrum mellan RapidRob och HRII. Jag gick specifikt för att testa på våta stenar och rötter, för det var den främsta orsaken till förändringen. Det glider inte, stora våta stenar går bara rakt. Med längsgående oregelbundenheter, t.ex. mull parallellt med hjulet, glider den ner, annars kan du inte, men sidoblocken säkerställer att det är en kontrollerad, säker glid, inte ett fall direkt i jorden :) Steg på steniga vägar är också mer kontrollerade än dåliga däck. I allmänhet känner en man mer självsäkerhet om att däcket är förutsägbart och att du kan lita på det, så att du kan gå fortare ger dig roligare. De kan hantera lera och rena, men det är inte ett lera däck. Efter asfalten ger det ett fint ljud och jag registrerade inte något märkbart hög rullande motstånd. Det bör dock komma ihåg att sådana däck inte köps för asfalt. Jag kommer inte säga något om hållbarhet, för jag har däck i tre veckor. Jag kommer definitivt att skapa en ny trainee HRII, som jag börjar med i september.

Oponę rozmiarze 29x2.3 założyłem na rower XC na przednie koło. Przesiadłem się z oryginalnie montowanego Schwalbe RapidRob. Oponę zalałem mlekiem stans. Pierwszy raz w życiu zakładałem tubeless i mimo tego bez problemu uszczelniłem nożną pompką samochodową z przejściówką na prestę. Jakościowo jest super, pomiędzy RapidRob a HRII jest przepaść. Specjalnie pojechałem testować na mokrych kamieniach i korzeniach, bo to był główny powód zmiany. Nie ślizga się, spore mokre kamienie po prostu przejeżdża na wprost. Ze wzdłużnych nierówności, np muld równoległych do koła, owszem ześlizguje się, bo inaczej się nie da, ale boczne klocki zapewniają, że jest to kontrolowany, bezpieczny ześlizg, a nie upadek prosto na glebę :) Zjazdy po kamienistych drogach też są bardziej kontrolowane niż na kiepskich oponach. Generalnie człowiek czuje się pewniej na rowerze wiedząc, że opona jest przewidywalna i, że można na niej polegać, co pozwala jechać szybciej daje więcej frajdy. Na błocie dają radę i nieźle się czyszczą, ale nie jest to opona typowo na błoto po osie. Po asfalcie daje fajny odgłos i jakoś bardzo zauważalnie dużych oporów toczenia nie zarejestrowałem. Należy jednak pamiętać, że takich opon nie kupuje się do jazdy po asfalcie. O trwałości się nie wypowiem, bo opony mam od trzech tygodni. Na pewno założę HRII nowego traila, którego będę miał początkiem września.


BEHÖVER DU HJÄLP?
Kontakta vår kundtjänst:
Mån-Fre 10:00-12:00 & 13:00-16:00
08 - 4030 4702
NYHETSBREV
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev nu,
få ett presentkort till ett värde av 80 kr4.
Bra erbjudanden och information om nya produkter väntar!

BIKESTERS DATASÄKERHET
DIN UPPLEVELSE
Är du nöjd med vår service?
Dela gärna med dig av din upplevelse.