Cykelbutik online
Nya modeller på lagret
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 900 kr 6, Cyklar 299 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Fraktkostnader

LEVERANTÖR TILL 900 KR ÖVER 900 KR
Budbee Box 59 kr fri frakt
Instabox Pickup Box 59 kr fri frakt
Schenker Utlämningsställe 59 kr fri frakt
Budbee Hemleverans
Endast leverans kvällstid
59 kr fri frakt
Postnord Utlämningsställe 59 kr fri frakt
Postnord Hemleverans
Dag eller kväll beroende på var du bor.
99 kr fri frakt
Hämta i Bikesters butik i Sickla 299 kr
PostNord Hemleverans
Cyklar & skrymmande gods
299 kr
Ready-to-Ride, hemleverans inklusive monteringstjänst 599 kr
Hämta hos vald servicepartner, inklusive monteringstjänst (frakt och montering) 299 kr

Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.
Alla priser inkluderar moms. Leveranskostnad är per order och inte per artikel.
OBS – vilka leveransalternativ som är tillgängliga för just dig beror på var i landet du bor.


Budbee Box

Budbee Box är en 100% fossilfri och smart leveranstjänst där Budbee levererar ditt paket till ett skåp nära dig. Du väljer den Box som passar dig bäst och hämtar enkelt ut paketet med en kod. Koden får du via SMS eller i Budbees app. I appen kan du även byta skåp för din leverans.
Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Kundservice Budbee Box: Telefonnumret till Budbees kundtjänst står på varje enskilt skåp så att du som kund kan få hjälp om det skulle vara något när du väl är där. Du kan även chatta med Budbee via deras app. Går även bra att maila: support[at]budbee.com

Instabox

Din beställning levereras av Instabox till den boxautomat du väljer. När ordern mottagits och behandlats av Instabox får du ett SMS från Instabox där du legitimerar dig med BankID. (OBS! Detta är ett krav vi inte kan ta bort pga risken för bedrägeri) Därefter får du en kod skickad till dig som du kan öppna boxen med. Du kan också via samma SMS ändra leveransen till en annan box om det skulle passa bättre. Instabox passar bäst för små och mellanstora ordrar med tanke på boxarnas storlek. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Har du blivit sjuk och därför inte kan hämta ditt paket kan du kontakta Instabox kundservice och be dem förlänga paketets liggtid i skåpet några dagar. Du kan också ge koden till en annan person som då kan hämta upp paketet i ditt ställe.

Kundservice Instabox: Ring: 010-206 90 01 / Maila: info[at]instabox.se / SMSa: 073-749 42 96

DB Schenker Utlämningsställe

Din beställning levereras till det utlämningsställe du har valt. När paketet har kommit fram aviseras du med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Tips!
Ladda gärna ner Schenkers app ”Mina Paket” där du kan få notiser och följa paketets väg. Här kan du även legitimera dig digitalt med BankID vilket möjliggör smidigare pakethämtning utan fysisk kontakt. Om du på grund av sjukdom eller av annan anledning inte kan hämta upp ditt paket kan du bara skicka den digitala avin till en annan person som kan hämta ut paketet i ditt ställe.

Budbee Hemleverans

Budbee levererar din beställning till hemmet mellan klockan 17 och 22. När ordern har mottagits och behandlats hos Budbee får du ditt leveransbesked som ett SMS från Budbee med en ungefärlig leveranstid där du även kan ange instruktioner som till exempel ”knacka på” eller ”ställ utanför dörren”. I samma SMS finns också möjlighet att beställa leverans vid ett specifikt tidsfönster. Detta betalar du då extra för direkt till Budbee med hjälp av Klarna. När ordern lastats för utkörning av Budbee får du ett meddelande om vilken tid de kommer att leverera. Du har också möjlighet att följa leveransen på karta i realtid via SMS-länk.

PostNord utlämningställe

Din beställning levereras till det utlämningsställe du har valt. När paketet har kommit fram aviseras du med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning eller via ett mejl till mejladressen du använde vid beställningen.
Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Sedan några veckor tillbaka testar PostNord även leveransskåp i Stockholm. Om det finns ett leveransskåp nära din adress kommer det alternativet att komma upp när du väljer utlämningsställe i kassan. För att hämta paketet legitimerar du dig med BankID och öppnar skåpet med hjälp av PostNords app.

Tips!
Ladda gärna ner PostNords app där du kan få notiser och följa paketets väg. Här kan du även legitimera dig digitalt med BankID vilket möjliggör smidigare pakethämtning utan fysisk kontakt. Om du på grund av sjukdom eller av annan anledning inte kan hämta upp ditt paket kan du bara skicka den digitala avin till en annan person som kan hämta ut paketet i ditt ställe.

PostNord Hemleverans

Din beställning levereras till hemmet om du väljer PostNord hemleverans, eller när din order innehåller en cykel eller något annat som är för stort för att skickas som paket till ett ombud. När paketet är klart för leverans, får du en avisering, antingen via sms eller mejl. Du får också alltid en avisering via PostNords app om du har den. I appen kan du också, förutom att följa ditt paket, även göra leveransval. Du kan välja att få leveransen utan kvittens om det inte finns någon hemma som kan ta emot paketet. Den levereras då till din dörr. Cyklar och skrymmande gods levereras endast till tomtgräns, port eller gatuplan. När paketet är levererat får du en bekräftelse på detta via mejl eller sms samt i appen.

Hämta i vår butik i Sickla

Din beställning skickas till Bikester-butiken på Uddvägen 5 i Nacka. När beställningen finns att hämta får du en avisering via mejl.

Ready-to-Ride Hemleverans

Ready-to-Ride är en mobil monteringstjänst som vi erbjuder kunder i Göteborg samt i Stockholmsområdet. Tjänsten levereras i samarbete med vår samarbetspartner MIOO då du får din cykel monterad och körklar hemma vid din dörr. Välj helt enkelt bara ”MIOO Monteringstjänst” i kassan så får du återkoppling så fort din cykel levererats. MIOO kontaktar dig och bokar en tid för montering och du bestämmer när det passar dig bäst. En Bike Buddy kommer hem till dig, monterar och finjusterar din cykel efter dina individuella behov.
Läs mer om Ready-to-ride.

Hämta hos servicepartner

Om du bor inom 50 kilometer från en av våra Servicepartner kan du få din cykel monterad och justerad av dem. Välj ”Hämta hos partner” som leveransalternativ.  Kostnaden för monteringen är 299 kronor och leveransen är 4–6 dagar + 1–2 dagar för montering. Så snart cykeln är monterad så får du ett mejl från vår servicepartner där du får reda på att cykeln är redo att hämtas. Vill du att vår servicepartner ska montera tillbehör på din cykel så behöver du boka tid i deras verkstad samt betala extra.


Ej uthämtade paket

Paket ligger vanligen kvar i cirka 7 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud, efter det går de i automatisk retur till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Leveransadress

Om paketet ska skickas till en annan adress eller annan person kan du själv välja detta i kassasteget. Om du har fått fel leveransadress på din orderbekräftelse, vänligen kontakta kundtjänst.

Undrar du var ditt paket är?

Du får ett leveransbesked på mejl när ditt paket har skickats från vårt lager. I leveransbeskedet hittar du en spårningslänk för ditt paket med det fraktbolag du har valt med undantag för Budbee då dom skickar ett SMS med en spårningslänk när dom har mottagit paketet. Tänk på att det kan ta upp till 24h från det att din order lämnar oss tills det att spårningslänken är aktiverad och du kan spåra ditt paket.

Leveranstid för snabbleverans samt standardleverans anges i kassasteget

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom det angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Leveranstiden som anges i kassan är det uppskattade antalet arbetsdagar som paketet kommer att lämna oss samt inräknat fraktbolagets leveranstid.

Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi ersätter inte dig vid en eventuell försening.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut, restnoteras inte. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen. Om vi måste annullera något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

Utlandsfrakt

Vi levererar endast till adresser i Sverige. Vi förbehåller oss rätten att avbeställa alla paket med utländsk leveransadress.