Cykelbutik online
Hösten är tid för förnyelse | Upptäck nya cyklar och beställ en direkt till din dörr
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 750 kr 6, Cyklar 249 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Fraktkostnader

LEVERANTÖR TILL 750 KR ÖVER 750 KR
PostNord Utlämningsställe 49 kr fri frakt
Schenker Utlämningsställe 49 kr fri frakt
Instabox Utlämningsbox 49 kr fri frakt
Budbee Hemleverans 49 kr fri frakt
Post Nord Hemleverans.
Dag eller kväll beroende på var du bor.
69 kr
PostNord Hemleverans
Cyklar & skrymmande gods
249 kr
Hämta i Bikesters butik i Sickla fri frakt
Ready-to-Ride, hemleverans inklusive monteringstjänst 599 kr

Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.

Alla priser inkluderar moms. Leveranskostnad är per order och inte per artikel.

Hemleverans
PostNord

Din beställning levereras till hemmet om du väljer PostNord hemleverans, eller när din order innehåller en cykel eller något annat som är för stort för att skickas som paket till ett ombud. När paketet är klar för leverans får du en avisering via sms, mejl eller i PostNords app där du kan göra leveransval. Du kan välja att få leveransen utan kvittens och på så sätt undvika kontakt med föraren (nu under covid-pandemin kvitteras inte leveransen av kund, istället kvitterar chauffören utlämnandet). Du kan även välja att få leverans trots att ingen är hemma och kan ta emot paketet. Det levereras då till din dörr. Bor du i villa eller radhus kan du välja en annan plats där du vill att paketet ska levereras. När paketet är levererat får du en avisering via mejl eller sms.

Budbee

Budbee levererar din beställning till hemmet mellan klockan 17 och 22. När ordern har packats får du ett SMS från Budbee med en ungefärlig leveranstid där du även kan ange instruktioner som till exempel ”knacka på” eller ”ställ utanför dörren”. I samma SMS finns också möjlighet att beställa leverans vid ett specifikt tidsfönster. Detta betalar du då extra för direkt till Budbee med hjälp av Klarna. När ordern lastats för utkörning av Budbee får du ett meddelande om vilken tid de kommer att leverera. Du har också möjlighet att följa leveransen på karta i realtid via SMS-länk.

Ready-to-Ride

Ready-to-Ride är en mobil monteringstjänst som vi erbjuder kunder i Stockholmsområdet. Tjänsten levereras i samarbete med vår samarbetspartner MIOO då du får din cykel monterad och körklar hemma vid din dörr. Välj helt enkelt bara ”MIOO Monteringstjänst” i kassan så får du återkoppling så fort din cykel levererats. MIOO kontaktar dig och bokar en tid för montering och du bestämmer när det passar dig bäst. En Bike Buddy kommer hem till dig, monterar och finjusterar din cykel efter dina individuella behov.
Läs mer om Ready-to-ride.

Pickup box
Instabox

Din beställning levereras av Instabox till den boxautomat du väljer. När ordern packats får du ett SMS från Instabox där du legitimerar dig med BankID. Därefter får du en kod skickad till dig som du kan öppna boxen med. Du kan också via samma SMS ändra leveransen till en annan box om det skulle passa bättre. Instabox passar bäst för små och mellanstora ordrar med tanke på boxarnas storlek. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Har du blivit sjuk och därför inte kan hämta ditt paket kan du kontakta Instaboxs kundservice och be dem förlänga paketets liggtid i skåpet några dagar. Annars ger du koden till en annan person som då kan hämta upp paketet i ditt ställe.

Kundservice Instabox: Ring: 010-206 90 01 / Maila: info@instabox.se / SMSa: 073-749 42 96

Utlämningsställe
PostNord / DB Schenker

Din beställning levereras till det utlämningsställe du har valt. När paketet har kommit fram aviseras du med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Sedan några veckor tillbaka testar PostNord även leveransskåp i Stockholm. Om det finns ett leveransskåp nära din adress kommer det alternativet att komma upp när du väljer utlämningsställe i kassan. För att hämta paketet legitimerar du dig med BankID och öppnar skåpet med hjälp av PostNords app.

Tips!

Ladda gärna ner PostNords app eller appen ”Mina Paket” (om du använder DB Schenker) där du kan få notiser och följa paketets väg. Här kan du även legitimera dig digitalt med BankID vilket möjliggör smidigare pakethämtning utan fysisk kontakt. Om du på grund av sjukdom eller av annan anledning inte kan hämta upp ditt paket kan du bara skicka den digitala avin till en annan person som kan hämta ut paketet i ditt ställe.

Hämta i butik

Din beställning skickas till Bikester-butiken på Uddvägen 5 i Nacka. När beställningen finns att hämta får du en avisering via mejl.

OBS – vilka leveransalternativ som är tillgängliga för just dig beror på var i landet du bor.


Snabbleverans

Detta leveranssätt är tillgängligt om du lägger en order som enbart innehåller produkter markerade med symbolen ”snabb leverans”. Leveranstiden anges i kundkorgen och du får din order skickad på valt leveranssätt.

Standardleverans

Om du enbart beställer artiklar som har symbolen standardleverans så får du din order skickad med Postnord till utlämningsställe.

Om du har lagt en order som innehåller produkter med både snabb- och standardleverans skickas dessa med Postnord, men som olika paket med olika leveranstider.

Cykel och skrymmande gods

Om din order innehåller en cykel eller skrymmande gods skickas dessa automatiskt som PostNord hemleverans och har en något längre leveranstid. Detta kostar 249 kronor och du har själv möjlighet att välja dag för leverans via PostNords spårningslänk. Fri frakt vid beställningar av ej skrymmande gods och barncyklar (12-18'') över 750 kr. Barncyklar 12-18" skickas till Postombud. På cyklar från 20" och uppåt tillkommer en fraktkostnad på 249kr.


Ej uthämtade paket

Paket ligger vanligen kvar i cirka 7 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud, efter det går de i automatisk retur till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Leveransadress

Om paketet ska skickas till en annan adress eller annan person kontakta kundtjänst innan du beställer. Du kan tyvärr inte ändra leveransadressen efter att du lagt din beställning eftersom vi påbörjar orderbehandlingen med en gång.

Undrar du var ditt paket är?

Du får leveransbesked på mejl när paketet har skickats från vårt lager. I leveransbeskedet hittar du en spårningslänk för ditt paket med det fraktbolag du har valt. Undantag för Budbee då dom skickar SMS med spårningslänk när dom har mottagit paketet. Tänk på att det kan ta upp till 24h från det att din order lämnar oss till beställning är sökbar.

Leveranstid för snabbleverans samt standardleverans anges i vår checkout

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Leveranstiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss samt fraktbolagets leveranstid.

Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

Utlandsfrakt

Vi levererar endast till adresser i Sverige. Vi förbehåller oss rätten att avbeställa alla paket med utländsk leveransadress.