Cykelbutik online
10% Extra rabatt med koden: XMAS-10
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 750 kr 6, Cyklar 249 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
Beställ med standardleverans senast den 17 december, så gör vi vårt yttersta för att få hem dina paket innan jul.
Beställ med snabbleverans senast den 21 december, så gör vi vårt yttersta för att få hem dina paket innan jul. Gäller endast produkter som har snabbleverans tillgänglig.

HXC 1200 Spline Rear Wheel 29" Disc IS 6-Bolt 148/12mm TA Boost 30mm Shimano svart

ID: 1274271

10% Extra rabatt med koden: XMAS-10
- 1 960 kr
13 055 kr
11 095 kr SEK
inkl. moms, Fri frakt
    • svart
Produkten har lagts till i din varukorg

Denna produkt kan för närvarande inte beställas i önskad mängd, kontrollera varukorgen.

Begär Produkt

Jag vill bli kontaktad när artikeln är tillgänglig.

Om varan inte dyker upp i lager igen inom 3 månader så kommer vi automatiskt radera din begäran.
Standardleverans inom 3-5 arbetsdagar
30 dagars öppet köp, fri retur
Fri frakt över 750 kr 6, Cyklar 249 kr
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Värt att veta

DT Swiss HXC 1200 Spline Rear Wheel 29" Disc IS 6-Bolt 148/12mm TA Boost 30mm Shimano svart (black)

Den här produktbeskrivningen är automatiskt översatt. Vi beklagar eventuella fel.

Det bästa av det bästa. Var börjar du? Ett supertillförlitligt raksträcka-spikgränssnitt. Lätta, eMTB-stabila ekrar. En styv, högprecisionsfälg i kolfiber. Men hela HXC 1200 SPLINE är ännu bättre än summan av sina delar - ett hjul som accelererar, ger dragkraft och är mer exakt än något annat. På vandringsleden är den helt enkelt en raket. Tack vare sin oöverträffade kunskap om tillverkning av hjulkomponenter och branschledande testförfaranden kan DT Swiss specificera sina hjul på ett sådant sätt att de är exakt anpassade till användningsområdet. Och det är precis vad utvecklarna på DT Swiss har gjort med det här hjulet. Ditt jobb är att rida upp och ner för bergen.

SLANGLÖS TEKNIK
Slanglösa däck har några avgörande fördelar jämfört med den konventionella kombinationen av däck och slang: Däcket kan köras med lägre tryck utan att riskera "ormbett" och ger därför mer grepp. Det lägre trycket ger också bättre körkomfort. Att slippa innerslangen innebär att det inte finns någon friktion mellan slangen och däcket och att rullmotståndet därför är lägre vid terrängkörning och över hinder. Om tubeless milk också används är däcket också immunt mot punktering och små skärsår. En stor fördel för alla dem som gillar att cykla långa sträckor och som är långt ifrån närmaste cykelbutik.

Fördelarna
Tubeless Ready-fälgar från DT Swiss har ytterligare fördelar jämfört med konventionella fälgar. Tack vare utformningen av deras tvärsnitt hoppar däcket helt enkelt på plats när det pumpas upp, vilket innebär att det vanligtvis bara behövs en vanlig pump för att pumpa upp däcket. DT Swiss-fälgarnas geniala slitbanemönster säkerställer också att däcket sitter exakt och säkert, även under tuffa körförhållanden.

Den perfekta passformen
Profilerna på DT Swiss-fälgar är speciellt utformade för slanglös användning. De garanterar en perfekt passform och gör däckmonteringen så enkel som möjligt. Det är dock alltid möjligt att använda en konventionell kombination av däck och slang.

DT Swiss-ventil
Användningen av aluminium sparar 40 % vikt jämfört med konventionella mässingsventiler. Det integrerade ventilverktyget i ventilkåpan sparar tid och arbete med att hitta rätt verktyg för att ta bort ventilinsatsen. Den koniska ventilbasen säkerställer en tät passning. DT Swiss Tubeless-ventilen passar perfekt till DT Swiss-fälgar och garanterar en perfekt tätning för långa problemfria cykelturer.

DT Swiss tubeless band
DT Swiss Tubeless Ready Tape förseglar fälgen och fungerar även som fälgband. Den finns i olika storlekar för att passa perfekt till fälgarnas olika innerbredder.

DT Swiss tubeless ready-kit
DT Swiss Tubeless Ready Kit används för att försegla Tubeless Ready-fälgen och gör det möjligt att köra utan slang. DT Swiss rekommenderar starkt att du använder ett högpresterande däcktätningsmedel även när du använder slanglösa däck. När du använder Tubeless Ready-däck är det obligatoriskt att använda tätningsmedlet (tätningsmedlet förseglar däcket, som i första hand inte är lufttätt). En slanglös konstruktion når sin fulla potential endast med ett tätningsmedel! Kontrollera att tätningsmedlet är kompatibelt med fälgen, fälgbandet och däcket. Det får inte vara frätande eller aggressivt på något sätt. Om du är osäker bör du kontakta tillverkaren av tätningsmedlet så att du inte förlorar din DT Swiss-garanti.

PRO LOCK-TEKNIK
Pro Lock är en process där en patenterad, dubbelkomponerad, självhäftande vätska sprutas in i nippelgängan, vilket möjliggör extremt hållbara hjulbyggen. Genom att sätta på nippeln på ekipaget aktiveras limmet och börjar härda. Det är fortfarande möjligt att återmontera hjulet efter att limmet har härdat helt och hållet, med endast en minimal minskning av dess trådlåsande funktion.

PRO LOCK - FAKTA
DT Pro Lock-nipplar förhindrar att anslutningen mellan ekipage och nippel lossnar.
Hjulens hållbarhet förbättras upp till 20ånger jämfört med hjul som inte är Pro Lock-tillverkade.
Lämplig för både hand- och maskinbyggda hjul. Användning av fett eller olja rekommenderas inte.
Alla DT Swiss nipplar finns med och utan DT Pro Lock.

SPÄRRTEKNIK
LEGENDARISK TILLFÖRLITLIGHET
Det patenterade frihjulssystemet, som har högprecisionsstjärnarratchar, garanterar högsta prestanda och tillförlitlighet. Den samtidiga ingreppet av spärrtänderna gör spärrsystemet extremt tillförlitligt eftersom belastningarna fördelas jämnt över en stor kontaktyta.

NOTOOL CONCEPT
Ratchet-systemets nav har en plug-in-konstruktion som gör det möjligt att snabbt och verktygslöst underhålla dem.

KONVERTERING AV FRINAVSKROPPSKROPP
Konceptet utan verktyg gör det möjligt att konvertera till en annan drivlinestandard på några sekunder.

Detaljer

  • Freewheel: Shimano MTB 9/10/11 och SRAM MTB 9/10
Visa alla modeller inom DT Swiss HXC -serien

På detaljnivå

Användningsområde
MTB Nybörjare/Touring, Cross Country/Långlopp, All mountain/Enduro, Marathon / XC, All Mountain / Trail, Enduro
Utformad för elcyklar
ja
Huvudinformation
Utförande:
Bakhjul
Axeltyp
Bakhjul 12x148
Axelstandard
Genomgående axel
Fälg
Material:
Carbon
Modell:
Ihålig, dubbel
Profilhöjd:
Medium (30-50 mm)
Höjd:
30 mm
Däcktyp:
Kanttråd/Clincher
Bromstyp:
Skivbroms
Ventil:
6,5 mm
Slagfrikompatibel:
ja
Bredd:
36 mm
Innerbredd:
30 mm
Storlek:
29 Tum
ETRTO (Bredd x Diameter):
622 x 30
Egenskaper:
Med bromsslitageindikator
Baknav
Typ:
DT Swiss 240
Material:
Aluminium/stål
Monteringsbredd:
148 mm
Axeldiameter:
12 mm
Kranstyp:
Shimano/SRAM 8/11-delad
Antal växlar:
11
Antal ekrar:
28
Egenskaper:
Förseglad, För insticksaxel, Förseglade lager
Ekrar
Modell:
hybridsystem med raka ekrar med DT pro lock squorx nippel
Snörning:
3-korsat
Framhjul
Konstruerad för bromstyp:
Ingen
Bakhjul
Konstruerad för bromstyp:
Skivbroms 6-håls
Vikt:
928 g
Hjulset
Max. lastvikt:
120 kg
Inkluderar
Ingår i leveransen:
1 DT Swiss HXC 1200 Spline One bakhjul 29" Hybrid Boost 30 mm inkl. 12 mm Sram MTB XD 11/12 kit och tubeles ventil, hjulpåse, centreringsverktyg
Aktuell i vårt sortiment
2021
Produktnummer
1274271

Kundernas åsikter

Tyck till. Bli först med att betygsätta den här produkten.