Cykelbutik online

JURIDISK INFORMATION OCH BESTÄMMELSER

1. INFORMATION TILL VÅRA LEVERANTÖRER

Mer utförlig information om företaget Bikester finner du under länken Företagsinformation.

2. GENERELL INFORMATION KRING VÅRA PRODUKTER OCH TJÄNSTER

Du hittar generell information kring våra produkter och villkor här på sidan. Har du mer ingående frågor kan du vända dig till vår kundtjänst: Antingen via e-mail service(at)bikester.se, via telefon: 08-4030 4702, eller via vårt kontaktformulär.

3. FASTSTÄLLANDE AV AVTALET MELLAN ER OCH OSS

Erbjudanden som förekommer i vår nätbutik är inte bindande från vår sida. När produkterna du beställt levereras beror på ditt valda betalningssätt och våra fraktpartners leveranstid.

4. FÖRBEHÅLLNA RÄTTIGHETER

Om en produkt som du har beställt inte är tillgänglig för leverans, så förbehåller vi oss rätten att avboka beställningen.

5. PRISER, FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANS

Priserna i nätbutiken är bruttopriser inklusive skatt. Eventuella fraktkostnader tillkommer till detta pris. En översikt över fraktkostnaderna hittar du här. Beställningar gjorda på bikester.se levereras endast inom Sverige.

6. GARANTI

Om vi åtar oss att utfärda garanti utöver det som är lagstadgat, anger vi detta uttryckligen vid produktbeskrivningen.

7. ÅNGERRÄTT

Återkallande: Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor. Ångerfristen är 14 dagar och börjar löpa när du tagit emot varan. För att använda din ångerrätt måste du, genom ett tydligt uttalande på ditt beslut, meddela oss på Addnature AB Box 27042 102 51 Stockholm alternativt genom kundformulär till kundservice via hemsidan. Använd gärna den bifogade mallen. För att använda sig av ångerrrätten är det viktigt att skicka meddelandet innan tidsfristens utgång.

Effekter av ångerrätt: När du ångrar ett köp betalar vi tillbaka alla pengar, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår till följd av att du har valt en annan typ av leverans än den standardleverans vi har), senast inom 14 dagar från den dag då meddelandet om ditt köpånger tas emot av oss. För denna återbetalning, använder vi samma betalningsmetod som du använde för det ursprungliga köpet, om du inte uttryckligen kommit överens om annat; i så fall får du betala avgifter för denna återbetalning. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varan tillbaka eller tills du har visat att du har åter varorna, beroende på vilket som kommer först. Du måste returnera varorna omgående och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då ni meddelar oss om uppsägning av köpeavtalet. Tidsfristen är uppfyllt om du skickar tillbaka varorna innan tidsfristen på fjorton dagar. Vi kommer att stå för kostnaderna för att skicka tillbaka varan. Konsumenten ska bara hållas ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering av varorna än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Ångerrätt tillåts ej i följande fall: Tillhandahållande av förslutna varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpligen kan returneras och som öppnats av konsumenten efter det att de levererats och om tillhandahållande av ljud-eller bildinspelningar eller datorprogram i en förseglad förpackning, om förseglingen har tagits bort efter leveransen.

Formulär ångerblankett (Om du vill häva köpet, kan du använda följande eller liknande formulering):

  • Internetstores B18 Fritz-Müller-Str. 106-108, D-73730 Esslingen, Tyskland.
  • Meddelar härmed att Jag / vi (*) från mig / oss (*) ingått avtal om köp av följande produkter (*) / tillhandahållande av följande tjänster (*)
  • Utsedd på (*) / mottogs den (*)
  • Namn / konsument(er)
  • Adress / konsument(er)
  • Underskrift av person / konsument(er) (med budskap på papper)
  • Datum

(*) Stryk det som inte är tillämpligt.

30 dagar fri retur

Utöver din lagliga rätt, kan du under följande villkor som tillhandahålls av oss för produkter, sända tillbaka gratis inom 30 dagar (som börjar dagen efter mottagandet av varorna), Internetstores GmbH, Fritz-Müller-Str. 106-108, 73730 Esslingen:

Varorna måste anlända komplett i originalförpackning till oss inom 30 dagar samt inga tecken på slitage. Vi betalar returfraktens kostnad om du www.bikester.se begär en returfraktsedel i vår webbshop som du hittar under "Kundservice".

Din lagstadgade 14-dagars returrätt och dina lagstadgade rättigheter påverkas inte förstås! Tills din lagliga rätt att häva avtalet löper ut, skall de villkor som anges gälla uteslutande.

8. ÅTGÄRDER FÖR ATT ANNULLERA/KORRIGERA EN BESTÄLLNING

Beskrivningen över hur en beställning på vår nätbutik går tillväga, och hur du kan korrigera information i denna, hittar du här.

9. LAGRING AV OCH TILLGÅNG TILL AVTALSVILLKOREN

Vi sparar din beställninginformation och skickar den till dig via e-post, tillsammans med våra allmänna avtalsvillkor och kundinformation. De allmänna avtalsvillkoren kan du även se Köpvillkor här. Din beställningshistorik hittar du under rubriken ”Mitt konto”.

10. KLAGOMÅL (EUS SYSTEM FÖR TVISTLÖSNING ONLINE)

Vid klagomålsärenden för onlineköp kan du lämna in ett klagomålsformulär via Europeiska kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formuläret så förs din anmälan vidare till oss. Du hittar mer information samt instruktioner om hur du ska gå till väga här:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har fler frågor.via e-post, service@bikester.se, via vårt kontaktformulär, eller via telefon 08-4030 4702. Kundservice har öppet: Måndag till torsdag: 10.00 till 17.00, Fredagar: 10.00 till 16.00.

11. KONTRAKTSPRÅK

Kontraktet är skrivet på svenska.

Denna webbplats använder cookies och pixeltaggar för att förbättra dess funktionalitet och för att ge dig personligt anpassad reklam, t.ex. på sociala medieplattformar. Se vår integritetspolicy. För mer information – i synnerhet; om hur du förhindrar lagring av cookies och spårning av pixeltaggar på din enhet i framtiden. Jag godkänner